מדריך SEO המקיף למקדם האתרים המתחיל – איך להגיע לדף ראשון בגוגל

במדריך SEO זה נעבור על כל הבסיס ומעבר לקידום אתרים למתחילים, בעזרתו תוכלו להגיע לדף הראשון בגוגל בקלות יחסית ובמהירות קודם כל נרצה להראות לגוגל מה נושא האתר ומי קהל היעד של האתר

חלק 1 – מפת הדרכים לON PAGE SEO

הפסיכולוגיה שמאחורי ON PAGE SEO בנויה על מערכת היחסים של האתר שלנו עם גוגל. ככל שגוגל מבינים את אופי האתר שלנו ואת המבנה שלו, נושאים, היררכיה, מילות מפתח ועוד…

ככל שהאתר מדבר ב"שפה של גוגל" ככה דירוג האתר במנועי החיפוש יהיה גדול יותר. בנוסף חשוב לשמור על חווית משתמש טובה ככל שאפשר ועל תוכן איכותי ומקורי בלבד.

לדבר בשפה של גוגל:

במדריך SEO הזה קודם כל נרצה להראות לגוגל מה נושא האתר ומי קהל היעד של האתר, דבר בסיסי שנרשום באתר שלנו ממש בתחילת ההקמה שלו זה Title ו Meta Description או בפשטות: כותרת ותת כותרת של דף הבית של האתר שלנו.

בכדי לעשות את זה נלך לדף הבית ונערוך את הכותרת ואת תת הכותרת של הדף עם מונחי חיפוש ברורים שממחישים את אופי האתר ואת ייעודו

עריכת TITLE ו META DESCRIPTION
לדוגמא באתר הרשמי שלנו
נדל"ן דיגיטלי ישראל רשמנו את המונחים "נדל"ן דיגיטלי" "נכסים דיגיטליים" ולפי ההנחיות של Yoast SEO (תוסף וורדפרס חובה לSEO).

בנוסף לזה, דאגנו שכתובת האתר תכיל מונח חיפוש או רפרנס למונח חיפוש שיניב תוצאות לקהל היעד הרלוונטי שלנו

מונחי חיפוש SEO קידום אתרים מדריך
לדוגמא, בכדי להשתחל למונחי חיפוש של תחום הנדל"ן רשמנו בכתובת האתר  את המונח “realestateil (real estate il)”

לאחר מכן דאגנו להטמיע מונחי חיפוש בתתי קטגוריות של האתר שלנו
הטמעת מונחי חיפוש מילות מפתח SEO

SITEMAP XML היררכית אתר:
יצירת SITEMAP XML היררכיה מדריך SEO קידום אתרים

בכדי לאנדקס אתר (לקרוא ולפרסם במנוע החיפוש את האתר)  גוגל שולחת “Crawlers” בוטים של גוגל שמנתחים את מבנה האתר וההיררכיה של הדפים והקטגוריות השונות, גם לזה אנחנו דואגים בפשטות בעזרת תוסף YOAST SEO
SITEMAP XML YOAST SEO מדריך

חיבור האתר לכלי הניתוח השונים:

בכדי לנתר אחר מילות המפתח המובילות באתר, תנועת הגולשים, תקלות באתר בזמן אמת ובכדי לחזק את הקשר של האתר עם גוגל יש לחבר Google Analytics וחשבון Google Search Console לאתר, ככה נוכל לקבל התראות בזמן אמת על בעיות שונות באתר, ניתוח של תנועת המבקרים ומונחי חיפוש יעילים ודירוג האתר שלנו יעלה בהתאם.

חיבור של Google Analytics ו Search Console ניתן לייצר בקלות בעזרת תוסף WordPress בשם Google Kit
GOOGLE SITE KIT SEO בוורדפרס

בתור אדם שקידם את האתרים של עצמו לדפים הראשונים בכל פעם מחדש אני סבור שגוגל גם פועלים על אינטרס משותף…

משמע שככל שבאתר יהיו יותר כלים מבית גוגל ככה גוגל "יחבבו" יותר את האתר שלנו.

התוכן הוא המלך:

הדרך הכי יעילה לקדם אתר גם ב2021 וסביר שגם שנים רבות אחרי היא תוכן. גוגל מקדמים מאמרים ובלוגים שונים הרבה יותר מאשר דפים ללא מלל. אתר שמכיל מלל רב ומקורי עם אופטימיזציה למונחי חיפוש סביר יותר שיקבל כניסות אורגניות מצפייה בדפים השונים, אין דבר יעיל יותר מכתיבת מאמרים ובלוגים בין אם יש לנו אתר תדמית או אפילו חנות אינטרנטית מומלץ בחום לצרף אזור של בלוג באתר שבו רושמים תוכן רב מקורי ואיכותי.

לפעמים מספיק מאמר אחד טוב שמקודם בדף הראשון של גוגל בכדי להביא לאתר שלנו אלפי כניסות אורגניות כל חודש.

מומלץ לייצר מאמרים עם לא פחות מ1,000 מילים פר מאמר ועם תוכן מקורי ואיכותי שמזמין אנשים להרשם לאתר ולהמשיך לצפות בעוד תכנים.

*חשוב לחדד: העלאה של תכנים מועתקים ולא מקוריים תפגע בדירוג האתר שלכם, התוכן הוא המלך כל עוד הוא איכותי ומקורי בלבד.

תדירות מונחי חיפוש:

תדירות מילות המפתח היא בדיוק כמו שהיא נשמעת: זה כמה פעמים מילת המפתח שלך מופיעה בתוכן שלך.

גוגל עשויה להכחיש ששימוש באותה מילת מפתח מרובה עוזר. אבל מקצוענים ברשת SEO עם ניסיון יגידו לך שזה בהחלט עובד.

תחשוב על זה ככה: דמיין שיש לך דף ש- Google חושבת שהוא עוסק במילת מפתח ספציפית. אך מילת מפתח זו מופיעה רק פעם אחת בדף.
תדירות מילות מפתח SEO

עד כמה הם יכולים להיות בטוחים שהדף עוסק באותה מילת מפתח? לא מאוד.

מצד שני, אם הדף מזכיר את מילת המפתח 10 פעמים, גוגל יכולה להיות בטוחה יותר בנושא זה של הדף.
keyword frequency high SEO מדריך

קישורים פנימיים(Internal Links):

קישורים פנימיים הם היפר-קישורים שמפנים (מכוונים) לדפים שונים באותו דומיין כמו הדומיין בו הקישור קיים (מקור). בפשטות, קישור פנימי הוא קישור שמצביע לעמוד אחר באותו אתר.

דוגמת קוד

<a href="http://www.same-domain.com/" title= "SEO מדריך" </a>

פורמט אופטימלי

השתמש במילות מפתח תיאוריות בanchor text הממחישות את הנושא או מילות המפתח שבעמוד אליו הם מופנות.
Internal Links לינקים פנימיים SEO

ALT TEXT:

גם לתמונות באתר יש ערך רב, חשוב לתת תיאור ותת כותרת בנוסף לטקסט אלטרנטיבי (ALT TEXT) לכל תמונה בגוף האתר/מאמר/דף עם מונחי חיפוש רלוונטיים לאותו אתר/מאמר או דף
Alt Text איך להטמיע טקסט אלטרנטיבי SEO

זה עוזר לגוגל להבין מה כל תמונה מציגה ולקדם את אותה תמונה בחיפוש תמונות בגוגל בנוסף לחיזור מונח החיפוש אותו אתם מקדמים באתר.

Anchor Text:

טקסט עוגן (Anchor Text) הוא הטקסט הגלוי, הניתן ללחיצה, בהיפר-קישור. בדפדפנים מודרניים הוא לרוב כחול ועם קו תחתון, דוגמא.

דוגמת קוד

<a href="http://www.example.com"> SEO מדריך </a>

פורמט אופטימלי

טקסט עוגן ידידותי לקידום אתרים הוא תמציתי ורלוונטי לדף היעד (כלומר הדף אליו הוא מקשר). נועד בעיקר לקידום קישורים חיצוניים ופנימיים ועוזר לגוגל להבין את ההיררכיה של האתר או הלינק שאותו אנחנו מקדמים

חווית משתמש (UX):

בנוסף להבנת האתר שלנו והשפה המשותפת עם גוגל, לגוגל חשוב מעל הכל מהלקוחות שלה (המבקרים באתרים שלנו) ומטרתם היא לספק לגולשים חווית גלישה נוחה ונעימה, לכן, גוגל שמים דגש על חווית המשתמש באתר שלך.

חווית משתמש מתבטאת במספר פרמטרים שונים ורבים:
– רספונסיביות האתר
– הנגשת התוכן
– עיצוב
– זמן טעינה של תכני האתר
– דפי מידע ויצירת קשר
ועוד…

רספונסיביות:

חשוב שהאתר יהיה מונגש לכל סוגי המכשירים השונים גם לצורך חווית המשתמשים באתר וגם לצורך הדירוג בגוגל
איך להפוך אתר לרספונסיבי רספונסיביות אתרים SEO

הנגשת התוכן:

חשוב לשמור על פונטים בגודל קריא ובנוסף לדאוג להנגשה לבעלי מוגבלויות (ADA COMPLIENCE)

עיצוב (UI):

יותר בשביל הגולשים ופחות בשביל הקידום של האתר, חשוב ליצור ממשק ידידותי למשתמש (באנגלית: User Interface או בקיצור UI)

זמן טעינת האתר:

מדד זה קריטי גם לחוויית המשתמשים באתר שלנו וגם לקידום במנועי החיפוש כאחד.

ניתן לשפר את זמן הטעינה של האתר בעזרת אופטימיזציה לתמונות או קטעי קוד שונים באתר כגון CSS או Java Script

בעזרת תוסף בשם WP ROKET ניתן לעשות אופטימיזציה בסיסית לקבצי האתר ולשפר משמעותית את זמני הטעינה שלו
WP ROKET מהירות העלאה של אתר זמן טעינה קידום אתרים SEO

דפי מידע ויצירת קשר:

גוגל רוצים לדעת שהמשתמשים שלהם נמצאים במקום אמין ובטוח, לכן דפים כמו מדיניות פרטיות/תקנון שימוש/צור קשר חשובים מאוד לקידום האתר מה שמוביל אותי גם לפרמטר נוסף…

SSL:

Secure Sockets Layer (בקיצור: SSL) הינו פרוטוקול אבטחה בסיסי שחייב להגדיר ברמת הדומיין, אתר ללא תעודת SSL מהווה סיכון למבקר בו ומשמש בחלק מהמקרים לבעלי אתרים זדוניים
Secure Sockets Layer ( SSL) דומיין איך להתקין מדריך

וותק:
בעולם קידום האתרים חשוב לקחת בחשבון שהזמן עושה את שלו, אתרים בעלי וותק רב שעומדים באופן יציב מקודמים יותר לטווח הרחוק מאשר אתרים שנוצרו לאחרונה.

חלק 2 – מפת הדרכים לOFF PAGE SEO

בנוסף למערכת היחסים בין גוגל לאתר ולשפה המשותפת בין השניים, יש גם מדדים נוספים חיצוניים שמשפיעים על דירוג האתר כמו סמכותיות האתר ברשת ממליצים קישורים חיצוניים שמובילים לאתר ועוד.

Backlinks  (קישורים חיצוניים):

קישור חיצוני (Backlink)  הינו קישור שמוביל לאתר שלנו או לדף באתר שלנו, מומלץ תחת Anchor Text באתר סמכותי אחר.

לדוגמא: כתבה בגלובס שבה יש לינק שמוביל לאתר שלי
בניית קישורים בקלינקס BACKLINKS OFF PAGE

*חשוב לרכוש קישורים אך ורק ממקומות אמינים ולא ממקומות זולים שעלולים ליצור לינקים באתרים זולים ולא סמכותיים ובצורה שעלולה לפגוע בדירוג האתר

המלצות של ידוענים:

אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת סמכותיות לאתר שלנו היא בעזרת שיווק ידוענים שמטמיעים קישור לאתר שלנו בפרופיל שלהם ביוטיוב/רשת חברתית/בלוג.

לדוגמא: פרסום ידוענים וביקורות ביוטיוב לחנות אינטרנטית InteremoDeus
שיווק ידוענים OFF PAGE קידום אתרים

פורומים:

במדריך SEO הזה לא נלמד שיטות לא יעילות ולא נעודד אתכם לפגוע באתר שלכם, בכל הנוגע לשיווק בפורומים חשוב להיזהר ולא לעשות ספאם. גוגל מדרגים קישורים לאתרים מפורומים ואפילו תגובות בפורומים אבל הם קולטים מהר מאוד אם מטרת התגובה היא קידום בגוגל ולא תגובה אותנטית ואמינה

תנועה לאתר:

מטבע הדברים אחת הדרכים לקבוע סמכותית של אתר היא כמות התנועה שמגיעה אליו (Traffic).

אתר עם תנועה רבה יקודם מהר יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, עם זאת חשוב לוודא שהתנועה שמגיעה לאתר אמינה ואנושית ולא לרכוש תנועה זולה שתביא ברוב המקרים כניסות של בוטים דבר שעלול לגרום לפעולה הפוכה ולפגוע משמעותית בקידום האתר.

=============================================

טוב חברים יקרים זה הכל לבינתיים אני מקווה מאוד שמדריך SEO הזה היה שימושי עבורכם ועכשיו נמשיך לקורס קידום אתרים המלא לראות איך הכל עובד בצורה פרקטית 🙂

בברכה,
ג'ון אלגורט חתימה SEO


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
46
+1
34
+1
12
+1
18
+1
9
+1
0
+1
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button