קידום אתרים באינטרנט – המדריך המלא למציאת מילות מפתח טובות

על מנת להצליח בקידום אתרים באינטרנט בצורה נכונה ואורגנית יש להשתמש במילות מפתח רלוונטיות. במדריך הבא תגלו מה הכלים שיעזרו לכם למצוא אותן

כל מי שנכנס לתחום של קידום אתרים באינטרנט בוודאי יגלה מהר מאוד שמציאת מילות מפתח טובות הוא אחד הדברים הכי חשובים להתחלת כל תהליך קידום. חיפוש מילות מפתח נכונות הוא אינו תהליך פשוט, מדובר במשימה שדורשת לפעמים זמן, מחשבה ומחקר מתאים. 

כדי לצלוח במשימה תוכלו להיעזר בכלים יעילים על מנת למצוא מילות מפתח מתאימות. במאמר מוצגים כלים הפתוחים לשימוש חינמי לחלוטין על מנת לעזור לכם לצלוח במשימה. 

10 כלים שימושיים לקידום אתרים באינטרנט

אפשרות ראשונה: Google Keyword Planner

Google Keyword Planner הוא אחר הכלים היותר שימושיים בקרב מקדמי אתרים, מדובר בכלי נוח ופופולרי מאוד למחקר של מילות מפתח. אם הכנסת מילת מפתח ראשונית ובסיסית המערכת מציעה אוטומטית אפשרויות נוספות בנוסף עם סטטיסטיקות על התחרותיות סביב המילה, נפח הטראפיק המוערך, כמה מחפשים את המילה בחודש, מחיר ממוצע וקליק ועוד.

יתרון בולט במערכת הזאת היא שישנה האפשרות לכל משתמש לצרף מילת מפתח שיצרו במקום אחר ועדיין לקבל את כל המידע הרלוונטי. המערכת מותנת על גוגל אדס ולכן יש דרישה לחשבון עדכני כדי לקבל מידע מדויק ורלוונטי. במידה ועדיין אין לכם חשבון פרסום בגוגל המידע והנתונים שתוכלו לקבל הם רק טווחי נפח החיפוש. 

אפשרות שניה: SEO Stack Keyword Tool

SEOStack Keyword Tool הוא תוסף שנוצר לכרום המאפשר למצוא מילות מפתח מגוגל, יוטיוב, אמזון, איביי ועוד. כל זה על מנת לעזור לכם בתהליך העדין של קידום אתרים באינטרנט. אפשר להכניס יותר ממילת מפתח אחת בכל פעם והמערכת תציע לכם עד ל400 אפשרויות למילים וביטויי מפתח המבוססים על המילים שהכנסת. את מילות המפתח שבחרתם ניתן לייצא לקבצים של CSV.

אפשרות שלישית: Ahrefs’- Keyword Generator

קיימת גרסה בחינם למערכת של Keyword Generator של Ahrefs, אומנם המערכת מוגבלת בהשוואה לגרסה המלאה בתשלום אך עדיין שימושית מאוד וניתן להיעזר בה על מנת לחפש מילות מפתח טובות. המערכת מתבססת על מאגרי המידע של Ahrefs שמוכרת בזכות הידע הרב שלה בתחום הSEO. יש לבחור תחילה את השפה והמדינה המבוקשות, חשוב לציין כי יש יותר אפשרויות ויכולות דיוק כאשר מדובר בשפה האנגלית אך גם בעברית המערכת לא מאכזבת. 

אפשרות רביעית: Answer The Public

עם Answer The Public מדובר על אפשרות המבוססת על השלמת המשפטים האוטומטית של גוגל. ההוספה למילות המפתח מילות קישור שונות, מילות שאלה ועוד פותחים מאות אפשרויות חדשות לבחירת מילות או משפטי מפתח. האפשרויות השונות מופיעות ב"שמש אסוציאציות" מאוד נוחה לשימוש. בחיפוש אחר מילת מפתח מסויימת תיפתח לכם אפשרות אחת הכוללת שאלות נפוצות המכילות את המילה שחיפשתם, ובאפשרויות נוספת יופיעו ביטויים הכוללים את מילת המפתח ורשימה לפי סדר הא' -ב' של אפשרויות חיבור למילה. 

קידום אתרים באינטרנט, אפשרות חמישי: Google Trends

היעילות בGoogle Trends היא לא רק לחיפוש מילות מפתח, גוגל פתחו את האפשרות להצגה גרפית של כמות הפעמים בהם חיפשו את אותה המילה החל משנת 2004 בה החלה החברה לאסוף נתונים לשם כך. מדבור באמצעי שימושי ביותר לעזרה בקידום אתרים באינטרנט כיוון שניתן לא רק לחפש את המילה אלא לבדוק את כמות החיפושים והעניין במושגים השונים באופן כללי או לפי מדינות או תקופות ספציפיות. ככה ניתן להישאר מעודכנים ובמעקב תמידי על מילות מפתח רלוונטיות ולהישאר מעודכנים בכל הטרדנדים הכי חמים. 

אפשרות שישית: Bing Keyword Planner

רוב האנשים שמתעסקים בקידום אתרים באינטרנט מתמקדים בעיקר בקידום בגוגל אך רצוי להקדיש ייחס גם למנוע החיפוש – בינג. לשם כך קיים Bing Keyword Planner שבו ניתן לבצע חיפוש אחר מילות מפתח רלוונטים לחיפושים בבינג, למרות הייעוד המכוון ניתן להשתמש בו גם כדי לקבל רעיונות לקידום בגוגל. ניתן גם לקבל מידע רלוונטי כגון סטטיסטיקות, החיפושים הממוצעים בחודש עבור אותה מילה, הצעות למילים נוספות ועוד. ישנה אפשרות לחפש על פי זמן מסויים, שפה, אזור גאוגרפי ועוד. כלי זה שימושי למי שמעוניין בחשבון מיקרוסופט.

אפשרות שביעית: UberSuggest

ב2017 ubersuggest נקנה על ידי ניל פאטל ומאז עבר מהפך, שודרג והפך לאחד הלכים הפופולריים ביותר בתחום קידום אתרים באינטרנט ובגוגל בפרט. הנתוני מידע מגיעים ישירות מAIR של גוגל ומציגים את נתוני החיפוש עבור המילות מפתח או ביטויים שחיפשתם, הכול בהתאם לנתוני שפה ומדינה שהצבתם. הכלי מאפשר גישה למידע כגון רמת הקושי בקידום המילה, עלות קליק, שינויים בתדירות החיפוש מול תווך זמן והשלמות רלוונטיות מגוגל. למרות היתרונות הרבים קיים חיסרון אחד בולט, העובדה שניתן לחפש רק מילת מפתח אחת בכל זמן אך למרות זאת מדובר באחד הכלים היותר מומלצים שיש כיום בשוק. 

אפשרות שמינית: Soovle

בSoovle תיפתח לכם האפשרות הנחמדה לראת את החיפושים אחר מילת המפתח שחיפשתם במספר מנועי חיפוש כמו גוגל, וויקיפדיה, יוטיוב, בינג אמזון ועוד. תוכלו לקבוע עד 15 אתרים במקביל בהם תרצו לחפש את מילת המפתח שלכם. באתר קיים קישור לGoogle Trends שם תוכלו לבצע חיפוש נוסף אחר אותן מילים, בנוסף קיימת גם האפשרות לשמור את ההצעות שמצאו חן בעיניכם, להוריד אותן כקובץ למחשב או להדפיס אותן במקום. קיים פיצ'ר נוסף בשם Top Internet Keywords שמראה את המילים המחופשות ביותר עבור אותו היום ספציפית לפי סדר הא' – ב', פיתרון טוב לחיפוש טרנדים ומילים עדכניות.

אפשרות תשיעית: Keyword Tool

כלי נוסף ונוח מאוד הוא keywordtool שפותח אפשרות לחיפוש מילים טובות לקידום אתרים באינטרנט במספר מנועי חיפוש כגון: גוגל, אמזון, בינג, יוטיוב, אייבי, אינסטגרם, טוויטר וחנויות אפליקציה. יש להתאים שפה ומדינה ולחפש את המילה במגוון מנועי החיפוש. בנוסף ניתן לחפש תוצאות לפי מיון של תמונות, וידיאו, חדשת עדכניות או צפייה בהכול. הגרסה שפתוחה בחינם מציגה מידע חלקי לדוגמא נפח חיפוש, עלות קליק וכו', למי שמחפש רעיונות למילים חדשות ובעיקר זנב ארוך כלי זה יכול להיות יעיל ושימושי מאוד. הגרסה בתשלום מאפשרת מגוון רחב יותר של נתונים כולל בדיקת מתחרים. 

אפשרות עשירית: Keywords Everywhere

הכלי העשירי והאחרון שלנו לקידום אתרים באינטרנט הוא תוסף לכרום בשם Keywords Everywhere. החיפוש בכלי זה ישאב נתונים מכלים ואתרים אחרים כגון גוגל אנליטיקס, גוגל טרנדס Soovle, Ubersuggest, Moz Open Explorer AnswerThePublic , Keyword Shitter ועוד. הנתונים המסופקים כוללים מידע כמו מחיר לקליק, מילים קשורות, נפח החיפוש וכו'.

לסיכום קידום אתרים באינטרנט

כלים אלו יכולים לעזור לכם ולהיות שימושיים עבור חיפוש ומחקר של מילות מפתח. על מנת להבין איזה כלי הכי נוח ומתאים עבורכם מומלץ לנסות קודם כמה כלים שונים עד שתמצאו עד האחד שמתאים לכם. כמובן מה שהצגנו בפניכם הם לא הכלים היחידים שיכולים לעזור לכם אך הם המובילים מבין הפאשרויות החינמיות בתחום. 

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button