מדריך קישורים פנימיים: למה זה כל כך חשוב ואיך עושים את זה כמו שצריך?

אם יש פקטור שבעלי אתרים נוטים לזלזל בחשיבות שלו, ויכול לסייע בצורה משמעותית ביותר לקידום האתר במנועי החיפוש השונים, הרי שהוא בניה מתודית ונכונה של פרופיל קישורים פנימיים בעמודי האתר.

מהם קישורים פנימיים? אלו הפניות שמבוצעות מעמודי אינטרנט באתר, לעמודי אינטרנט אחרים באותו אתר. למה שבעל אתר יבחר לשלב הפניות כאלו בתוך האתר שלו? משום שכך, למעשה, בנויה רשת האינטרנט. רשת האינטרנט היא רשת של תכנים, אשר מפנים לתכנים אחרים, ואלו בתורם מפנים לאתרי צד ג'. קישורים באופן כללי, וקישורים פנימיים בפרט, מספקים לגולשים ולמנועי החיפוש יכולות שונות ומגוונות, שהופכות את תהליך הקידום ליעיל ואפקטיבי הרבה יותר..

אז מהם היתרונות שמייצרים קישורים פנימיים בתהליך קידום אתרים?

בניה נכונה של פרופיל הקישורים הפנימיים יכולה לסייע הן למנועי החיפוש השונים שמטרתם להחליט אילו עמודי אינטרנט ראויים להיות מוצגים לגולשים שמבצעים שאילתה מסוימת, והן לגולשים, אשר רוצים לצרוך תוכן איכותי בצורה אפקטיבית, מהירה ומדורגת. הנה כמה וכמה יתרונות שמספקים קישורים פנימיים לבעל האתר, בהקשר של קידום אתרים:

יתרון מספר 1: חווית משתמש טובה יותר

חישבו לרגע על גולש שמגיע לאתר אינטרנט שבו פרוס בפניו, בעמוד אחד, כלל המידע הקיים באתר: רשימת כלל המוצרים הקיימים באתר, כל תיאורי המוצר למיניהם, מידע אודות מדיניות המשלוחים, מידע אודות כתובת העסק, פרטי יצירת קשר, מאמרים חשובים שפורסמו באתר, דף אודות ועוד, שירותים שונים שהאתר מציע, מיקומי הסניפים ועוד. האם תצורת הגלישה באתר כזה מספקת חווית משתמש איכותית לגולש? מובן שלא. מידע שאינו מחולק באופן נכון יכול לגרום להעמסת הגולש באינפורמציה שתוציא אותו מן המיקוד שכל כך חשוב לבית העסק להשיג, ולהפחית את הסיכוי שגולש כזה יתקשר מול בית העסק לצורך קבלת שירות או רכישה של מוצר.

תפקידם של קישורים פנימיים בהקשר הזה הוא לחלק את התוכן באתר לחלקים מובחנים, ולאפשר לגולש לצרוך בכל פעם את התוכן המבוקש, בהתאם לצרכיו. למשל, אם גולש מתלבט לפני רכישה של מוצר ומעוניין להבין בצורה מעמיקה יותר את מדיניות המשלוחים של האתר, הוא יכול לעשות שימוש בקישור פנימי שהוטמע באזור המסוים באתר בו הוא נמצא, ללחוץ עליו, ולעבור לדף נפרד שתפקידו לפרט אודות מדיניות המשלוחים.

 

יתרון מספר 2: גילוי ואינדוקס מוקדם יותר של תוכן חדש

לא רק גולשים עושים שימוש בקישורים פנימיים. גם מנועי חיפוש עושים בהם שימוש.

כדי שעמוד מסוים יופיע בדפי תוצאות החיפוש של גוגל, הוא נדרש ראשית להיות מאונדקס על ידי מנוע החיפוש הגדול בעולם, ועל מנת שעמוד כזה אכן יאונדקס, מנוע החיפוש צריך מלכתחילה לגלות אותו באמצעות פעול הזחילה.

קישורים פנימיים הם, למעשה, אחד המנועים של תהליך הזחילה. באמצעות שימוש בקישורים פנימיים מגלים הזחלנים של מנועי החיפוש השונים עמודים חדשים באתר או עמודים שהתוכן בהם השתנה וזקוק לאינדוקס מחדש. מן הסתם, ככל שתטמיעו קישורים פנימיים רבים יותר באתר (כמובן, בצורה הגיונית) כך תגדילו את הסיכוי שהזחלנים של מנועי החיפוש ישתמשו בהם כדי לגלות תוכן חדש באתר, מה שיאפשר קידום מהיר יותר שלו.

יתרון מספר 3: יצירת דיפרנציאציה בין עמודים שונים באתר

אחד מן המפתחות להצלחה של תהליך קידום אורגני הוא יצירת דיפרנציאציה בין עמודי האתר השונים. הרי לא סביר יהיה להניח שכל העמודים באתר זהים בחשיבותם. כדי לסמן לזחלנים של מנועי החיפוש אילו עמודים חשובים יותר באתר ואילו פחות, אילו ראוי לייעד לביטויי מפתח פופולריים במיוחד, ואילו לביטויי זנב ארוך נדירים ביותר – מקובל בדרך כלל לעשות שימוש בהטמעת קישורים פנימיים באתר.

באופן כללי, ככל שעמוד באתר מקבל כמות גדולה יותר של קישורים פנימיים, כך יסמן בעל האתר למנועי החיפוש כי העמוד הזה חשוב יותר ורלוונטי יותר לשאילתות פופולריות של גולשים. נהוג לייצר קישורים פנימיים רבים לעמודי קטגוריות באתר, משום שהרבה מאוד פעמים בתהליך של קידום אורגני אנחנו מנסים לייעד לעמודים אלו את עיקר תנועת הגולשים שמבצעים חיפוש במנועי החיפוש.

יתרון מספר 4: חיזוק מסר באמצעות תכנים רלוונטיים נוספים

תפקיד לא פחות חשוב של קישורים פנימיים הוא סיוע בהגדלת שיעור ההמרה של גולשים באתר. כיצד מגדילים את הסיכוי שלקוח יבצע רכישה באתר? בין היתר, באמצעות מתן מידע עדכני ורלוונטי בהתאם לבקשתו. אם, למשל, לקוח מעוניין לדעת מהן שעות הפתיחה של בית העסק שעומד מאחורי האתר, ולוחץ על קישור פנימי שמוטמע, למשל, בפוטר של האתר, הוא יכול יהיה לקבל את הנתונים האלו, להחליט שהתקשרות כזו מול בית העסק היא רלוונטית, ולבצע את העסקה.

יתרון מספר 5: הבהרת הקשר בין תכנים שונים באתר

ישנם סוגים שונים של קשרים בין עמודים שונים באתר. סוג אחד כזה לדוגמה יכול להיות הפניה מתוך עמוד בו פורסם מאמר ארוך לדף הביוגרפיה של הכותב. סוג אחר יכול להיות קשר של היררכיה גיאוגרפית – בעמוד המציג אזורי חלוקה גיאוגרפיים שונים בארץ, תהיינה הפניות פנימיות אל עמודים אחרים המכילים מידע מפורט על רשימת הישובים שמתבצע אליהם משלוח.

במקרה הזה קישורים משמשים את מנועי החיפוש לצורך הבנת התפקיד של כל עמוד ועמוד באתר, וכך לייעד אליו תנועת חיפוש של גולשים שהעמוד יכול לספק לה מענה איכותי.

איך מיישמים בצורה נכונה קישורים פנימיים?

לאחר שהבנו עד כמה חשובים קישורים פנימיים להצלחת תהליך הקידום האורגני של האתר ולשיפור בחוויית המשתמש באתר, נשאלת השאלה יצד מטמיעים קישורים פנימיים בצורה נכונה.

אז ראשית, הכלל החשוב ביותר בהטמעה של קישורים פנימיים הוא להטמיע אותם במקומות ובהקשרים שיש סיכוי שגולשים שישתמשו בהם יוכלו ליהנות מעצם הלחיצה על הקישור. שנית, חשוב יהיה, כאמור, לחזק בעיקר את עמודי הקטגוריות, ולבצע דיפרנציאציה בין עמודי האתר השונים. עוד אלמנו שחשוב לשים אליו לב בהקשר הזה הוא טקסט העוגן של הקישור: אל תיבנו פרופיל קישורים פנימיים מהונדס ומדוייק מידי, שברור שנעשה במטרה לקדם את עמודי האתר עבור שאילתות שמכילות ביטויי מפתח מסוימים. לבסוף, תוכלו להשתמש בפקודה :site על מנת לאתר הזדמנויות שונות, כמו עמודים נוספים שעוסקים באופן עקיף בנושא ממנו אתם מעוניינים לקשר, וכך, למעשה, ליצור רשימת עמודים שהם מועמדים טובים להוציא מהם קישור פנימי.

בהצלחה.
דניאל זריהן – מומחה קידום אתרים


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
12
+1
0
+1
21
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button