קידום אתרים אורגני: מדריך המלא לתנועה אורגנית באתר שלכם

במאמר הבא תקבלו את המדריך המלא של קידום אתרים אורגני, איך להביא תנועה אורגנית לאתר? איך לקבל דירוג גבוה במנועי החיפוש של גוגל?

בעלים, מנהלים, מייצרי רווח או מקדמי תוכן, הכנו עבורכם מדריך קידום אתרים אורגני באמצעות מנועי החיפוש של Google. יכול להיות שבזה הרגע אתם בעלים של עסק גדול ומשגשג, או בעלים של עשרות אתרים, אז כנראה שאתם מעוניינים לקבל מדריך מלא של יסודות ה- SEO לפי שיטות העבודה החמות ביותר, אתם לגמרי במקום הנכון. מדריך זה ילמד אתכם כיצד לתת דגש על שיטות עבודה מומלצות שיעזרו לאתר שלכם להגיע כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש של גוגל. 

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) עוסקת לרוב בביצוע שינויים קטנים בחלקים שונים של האתר שלכם. ברגע שאנחנו עושים את השינויים הקטנים האלו, ההשפעה שלהם על האתר תהיה גדולה בסופו של דבר. אך בשילוב עם אופטימיזציות אחרות, זה יכול ליצור שינוי משמעותי על חווית המשתמש וביצועי האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש. סביר להניח שאתם כבר מכירים הרבה מהנושאים במדריך זה, זה בגלל שהם הבסיס לכל בניית אתר.
קידום אתרים אורגני (SEO) : מדריך המלא לתנועה אורגנית באתר שלכם

מי צריך SEO?

לכל מי שיש לו אתר אינטרנט, חנות אינטרנט, עמוד פייסבוק, פרופיל באתר Etsy, או אפילו ערוץ יו טיוב, אתם צריכים לבצע אופטימיזציה (SEO) למנועי חיפוש, מכיוון, שאתם רוצים שאנשים יגיעו אליכם מהר יותר. בלי לעשות אופטימיזציה לאנשים יהיה מאוד קשה למצוע אותכם בתוך ים האתרים והעמודים ברחבי האינטרנט. לכן, אנו מציעים לכל מי שמעוניין להביא אליו קהל ספציפי או רלוונטי לעשות אופטימזציה למנועי החיפוש של Google.

הבעיה בתוצאות החיפוש של גוגל, היא שאם האתר שלכם לא מופיע בעמוד הראשון של גוגל יהיה לאנשים מאוד קשה למצוע את האתר שלכם וכנראה שלא תהיה לכם תנועה באתר. לכן, זו מלחמה תמידית שצורכת ממכם לחשוב תמיד מחוץ לקופסא ולדאוג שהמתחרים שלכם ישארו מאחור. למרות שזה חכם לקחת רעיונות של אחרים (מתחרים), תמיד חשוב להעלות רק תוכן משוכתב או מקורי במאה אחוז לאתר שלכם מכיוון שגוגל לא אוהבים מעתיקנים.

 

איך עושים קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש של Google?

יש כמה פרמטרים שעלינו לזכור כשאנחנו עושים קידום אתרים אורגני. לגוגל יש כמה אלמנתים חשובים שהם רוצים ליישם בשביל שאנשים יהינו מחווית משתמש מצליחה שעונה לצרכים שלהם. 

  • רלוונטיות – כמה שהנושא שאנחנו מפרסמים יהיה יותר רלוונטי לאנשים שמחפשים אותו ככה האתר שלנו ידורג גבוה יותר. גוגל בודקים את האתרים שלנו מראש בשביל לדאוג שהגולשים מגיעים לתוכן הרלוונטי ביותר בשבילם.
  • Bounce Rate – זהו משך השהייה של הגולשים באתר שלכם וכמה שיותר זמן תצליחו להחזיק אותם בפנים ככה הדירוג של האתר שלכם יעלה. לרוב אנשים שגולשים באינטרנט יודעים מה הם מחפשים, מה שגורם להם לקפוץ מאתר אחד לאתר אחר בשניות. שהייה של כמה דקות יכולה להביא לדירוג גבוה של האתר במנועי החיפוש. 
  • אמינות – גוגל לאורך השנים הבינו שבשביל לספק לגולשים שלהם את המידע האמין והרלוונטי ביותר הם צריכים לוודא שכל האתרים יהיו מסודרים בצורה אמינה וסמכותית. לכן, כל קישור הנמצא באתר אחר שממליץ אלינו (קישור שותפים), גוגל תדאג לבדוק את הסמכותיות של האתר הממליץ, (סוג של תראה לי מי החברים שלך אני יגיד לך מי אתה) ולפי זה תדרג את האתר שלנו.
  • אופטימיזציה לכל המערכות – בשנים האחרונות השימוש במכשירים ניידים עבר את השימוש של מחשבים נייחים וניידים בעולם ברמה משמעותית. מה שגרם לשינוי בצורה שבה אתרים ותוכנות צריכות להיות בנויות. לכן, כשאנחנו עושים אופטימיזציה אנחנו צריכים לדאוג שהאתר שלנו יהיה מוכן לכל הגדלים של המסכי פלאפון השונים, אחרת לא נדורג במנועי החיפוש.

בעבר על מנת ליצור אתר ולעשות לו אופטימיזציה (SEO) היינו צריכים לדעת שפת קודים, היום יש תוכנות שונות כמו וורדפרס שעושות את העבודה שלנו הרבה יותר פשוטה ומיישמת את הקודים בצורה שאנחנו יכולים להבין ואפילו לא צריכים לגעת בהם. וורדפרס יגיד לנו בדיוק מה חסר לנו ומה אנחנו צריכים לעשות על מנת לשפר את הדירוג של האתר שלנו במנועי החיפוש. 

שלבים של SEO

| מילות מפתח – על מנת שהגולשים יוכלו למצוא את העמוד שלכם במנועי החיפוש של גוגל, אנחנו צריכים לעשות מחקר של מילות מפתח שאנשים מחפשים ברשת. כמה שיותר אנשים מחפשים את המילות המפתח שאנחנו מטמיעים בתוכן של העמודים שלנו, ככה אנחנו נצבור יותר תנועה אורגנית באתר שלנו. 

| חקר מתחרים – אחד האלמנטים החשובים של אופטימיזציה באתר שלכם הוא המחקר של המתחרים לנישה שלנו. מחקר השוק שלכם הוא חשוב ביותר מכיוון, שהמתחרים שלכם עושים את אותו דבר ולרוב יעתיקו את מה שעובד בשטח בצורה שבה התוכן הוא מקורי לחלוטין.

  • על מנת לעשות חקר מילות מפתח ומתחרים אנו נצטרך להשתמש בכלים שיעזרו לנו למצוא את הניתונים ההכרחיים בשבילינו. ניתן להשתמש באתר בשם Ubersuggest אשר מאפשר לנו לחפש כל מילת מפתח בשדה החיפוש שלו ויתן לנו תוצאות כמו למשל, כמות חיפושים בחודש, רעיונות למילות מפתח, חקר מיתחרים, כמות תנועה לפי מילות מפתח, כל זה ועוד בישביל לבצע קידום אתרים אורגני ואיכותי. 

| התוכן הוא המלך – כאשר אנחנו רושמים תוכן או מאמר לאתר שלנו אנחנו נרצה לוודא שמה שאנחנו רושמים זה מקורי לחלוטין ומלא בתוכן רלוונטי אשר נותן תועלת לקורא. אם אנחנו נמלא את האתר שלנו בתוכן לא מעניין אנחנו לא נצליח למשוך תנועה לאתר שלנו. בנוסף, גוגל לא אוהבים שמעתיקים תוכן מאחרים, לכן, אנחנו תדאג לשכתב את התוכן שלנו בצורה שהיא מקורית כמה שיותר.

| קישורים – השימוש בקישורים מדרג את האתר שלנו ברמה משמעותית יש כמה סוגים של קישורים שאנחנו רוצים להטמיע על מנת לשפר את האופטימיזציה של האתר שלנו.

1. קישור חיצוני – אלו קישורים שמטרתם היא להעביר ולהמליץ לגולשים מאתרים חיצוניים להגיע ולהתרשם מהאתר שלנו, קישורים אלו נקראים Backlinks או Inbound Links.
2. קישור פנימי – קישור פנימי נועד לתת לגולשים את הדרך להמשיך לגלוש באתר שלכם ולנסות תוכן אחר שעלול לעניין אותם, קישורים אלו נקראים Internal Links.
3. קישור יוצא – זה הוא קישור אשר נועד לקשר גולשים לאתר אחר שאנו מעוניינים להמליץ עליו, לקישורים האלו קוראים Outbound Links.

| מהירות האתר שלנו – רמת הסובלנות שלנו במיוחד בגלישה באינטרנט נגמרת מאוד מהר כאשר הגלישה איטית ותקועה. רמת המהירות של האתר שלנו היא אלמנת חשוב בדירוג האתר במנועי החיפוש של גוגל, לכן, אנו נדאג לבצע כמה דברים בשביל למקסם את מהירות האתר.

  • נעבור על כל העמודים של האתר כדי לוודא שאין עמוד שהוא לא בשימוש או מיותר.
  • נדאג שכל התמונות באתר הם בגודל הנכון ולא גדולים מין המידה. 
  • נוודא שאין פלאגינים שלא צריכים להיות ונמחק כל תוסף שלא בשימוש. 
  • יש את האפשרות להוריד פלאגינים כמו Wp-rocket שעוזרים לאתר להיות מהיר יותר
  • סקריפטים חיצוניים כגון מודעות, מעמיסי גופנים וכו 'יכולים גם הם להשפיע מאוד על ביצועי האתר שלך.

| תיאור תמונות – התוכן שלנו יהיה לרוב מלא בתמונות וגם את התמונות האלו אפשר לקדם בגוגל על ידי מאפייני Alt. בעזרת המאפיינים האלו אנחנו מקדמים את התוכן שלנו בגוגל וכל תמונה שאנשים ילחצו עלייה תקשר אותם ישר לאתר שלנו.

יש עוד המון דרכים לקדם את האתר שלכם, כאן נתנו לכם את הבסיס לאופטימיזציה של אתר שבדרך כלל אם עמדתם בכל העקרונות האלה האתר שלכם אמור להיות מקודם ומוכן לדרך. 


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
53
+1
21
+1
64
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button