גוגל: "תוכן כפול אינו בהכרח גורם לדירוג שלילי"

תוכן כפול לא נחשב לפקטור שלילי בבחינת דירוג החיפוש של אתר, קובע ג'ון מולר אנליסט בכיר בגוגל "החזרת אותו תוכן על פני מספר עמודים אינה דבר שיגרום לאתר לדירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש."

ג'ון מולר של גוגל מבהיר תפיסה מוטעית לגבי תוכן כפול, ואומר שזה לא גורם דירוג חיפוש שלילי.
החזרת אותו תוכן על פני מספר עמודים אינה דבר שיגרום לאתר לדירוג נמוך יותר בתוצאות החיפוש.

מולר אומר שזה נורמלי שלאתרים יש כמות מסוימת של תוכן כפול. האלגוריתמים של גוגל בנויים לטפל בזה.

הוא נגע בנושא זה בשבוע שעבר , אך הוא הועלה שוב במהלך שעות העבודה במשרדי קידום אתרים במרכז החיפוש בגוגל.

תוכן משוכפל הוא נושא שעולה באופן קבוע בקרב אנשי SEO, וזה משהו שמתרגלים רבים בודקים בעת ביקורת באתר.

האם זה משפיע על דירוגי החיפוש? אם כן – באיזו מידה?

כך שואל דאבור בובק, מנהל הקרחון הכחול, את מולר בשעות המשרד השבועיות.

בובק הוא הבעלים של אתר העוסק בחלקי רכב בו תיאורי החלקים חוזרים על עצמם במספר מקומות. הוא רוצה לדעת אם תהיה השפעה שלילית בתוצאות החיפוש.

ראה את תגובת מולר להלן.

ג'ון מולר של גוגל בנושא תכנים כפולים

מולר מבהיר את אי ההבנה של תוכן כפול ואומר שזה לא משהו שקשור אליו ציון דירוג שלילי.

אם פיסות תוכן שלמות באתר משוכפלות אז גוגל תדרג אחת ולא תציג את השנייה. עותקים מרובים של אותו עמוד אינם שולחים אותות דירוג שליליים.

עמודים כפולים יכולים לנפח אתר ולאכול תקציב סריקה, אבל זה נושא אחר לגמרי שלא נדון בסרטון זה.

אם קטעי תוכן חוזרים על עצמם ברחבי האתר, כגון תוכן בכותרת עליונה או תחתונה, מולר מאשר שהוא לא ישלח גם אותות דירוג שליליים.

"עם סוג זה של תוכן משוכפל זה לא כל כך שיש ציון שלילי המשויך אליו. יתרה מכך, אם אנו מוצאים בדיוק את אותו המידע במספר עמודים באינטרנט, ומישהו יחפש במיוחד את המידע הזה, ננסה למצוא את העמוד המתאים ביותר.

אז אם יש לך את אותו התוכן במספר עמודים, לא נציג את כל הדפים האלה. ננסה לבחור אחד מהם ולהראות זאת. אז זה לא שקשור לזה שום אות שלילי. בהרבה מקרים זה די נורמלי שיש לך כמות מסוימת של תוכן משותף בחלק מהדפים. "

כדי להמחיש עד כמה תוכן כפול רגיל יכול להיות, מולר ממשיך ומביא דוגמאות שאנשים נתקלים בהם כל הזמן.

קניות מקוונות הן אנכי שבו התוכן חוזר על עצמו בכל מקום. מקובל כי קמעונאים מוכרים את אותו מוצר, ודפי המוצרים עשויים לחלוק כמות גדולה מאותו תוכן.

גוגל לא מתכוונת לפרש אותות שליליים מסריקת תיאור מוצר המופיע במקום אחר באתר קמעונאי אחר.

כותרות תחתונות של אתרים מבחינה טכנית מתאימות כתוכן כפול, אומר מולר, אך גם זו לא בעיה כשמדובר בדירוג החיפוש.

"מקרה שכיח באמת למשל הוא עם מסחר אלקטרוני. אם יש לך מוצר, ומישהו אחר מוכר את אותו מוצר, או בתוך אתר אינטרנט אולי יש לך כותרת תחתונה שאתה משתף בכל הדפים שלך ולפעמים זה כותרת תחתונה די גדולה. מבחינה טכנית זה תוכן כפול, אבל אנחנו יכולים להתמודד עם זה. אז זו לא אמורה להיות בעיה. "

הדיון המלא בסרטון למטה:


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
24
+1
18
+1
7
+1
16
+1
16
+1
2
+1
1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button