מדריך קידום אתרים – מה האורך האידיאלי לכתיבת מאמר SEO

אורך אידיאלי של מאמר SEO זאת שאלה שחוזרת על עצמה לא מעט בתחום קידום אתרים, אז אחת ולתמיד מה האורך האידיאלי לקידום אורגני של מאמר SEO?

את מאמר קידום האתרים הזה רשמתי בהשראת הבלוג של נייל פתאל

מומחה הSEO הגדול בעולם (לדעתי בכל אופן) נייל נכנס עמוק וחקר עבורנו מה האורך האידיאלי למאמר SEO שמגיע לדף הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל ואחת ולתמיד סיפק את התשובה המדויקת לשאלה הזאת

"הדבר הראשון שחשוב הרבה מעבר לאורך המאמר וכמות המילים בו הוא איכות המאמר, אפילו מאמר עם 10,000 מילים שהתוכן שלו לא איכותי לא יעיל"


5 טיפים לכתיבת מאמר SEO מנצח מאת נייל פתאל

"אני עובד עם לקוחות לאורך כל הקריירה שלי. בכל פעם שאני נכנס לתעשייה חדשה, הצוות שלי ואני מבצעים מחקר מעמיק כדי לברר כל מה שיש לנו על תוכן מהשורה הראשונה בתעשייה זו.

לאחר מכן, אנו מתחילים לעסוק בשיווק תוכן תוך התבוננות מתמדת בנתונים שלנו. אנו עוקבים אחר מדדי מעורבות, דירוגים, שיעורי CTR, שיתופים חברתיים וכו '.

כעבור זמן מה לאחר ניתוח הנתונים אנו מסוגלים לגלות איזה סוג תוכן מדורג בצורה הטובה ביותר, ומה האורך האידיאלי של מאמר המקושר לנישה של הלקוח.

אני מבסס את ספירת המלים הבאה מאותו מחקר וניסיון.

הרשו לי להתחיל בהיסטוריה קצרה של ספירת המלים עד למצב בו היא נמצאת היום."

התפתחות אורך המאמרים האידיאלי לאורך השנים:

לא לפני הרבה זמן אורך המילים האידיאלי למאמר SEO (כמות מילים) היה איפשהו בין 500 ל 800 מילים פר מאמר SEO
כמות מילים בבלוג SEO אורך המילים האידיאלי"לפעמים אפילו פחות מילים היו מקודמות טוב מאוד בתוצאות החיפוש של גוגל"
קחו לדוגמא את הבלוג של סת גודין (מומחה שיווק ובלוגר עסקי בעל שם עולמי) שמנו בממוצא רק 200 מילים פר מאמר."
סת גודין פוסט מאמר SEO קצר

אבל הזמנים השתנו…

במחקר שנעשה בשנים האחרונות על הקורלציה בין אורך התוכן לכמות השיתופים של התוכן (ויראליות) וקידום התוכן במנועי החיפוש נגלה שדווקא תוכן עשיר בתוכן יקודם הרבה יותר טוב מתוכן קצר
אורך מאמר SEO כמות מילים במאמר וקידום האתר בגוגל
כן, קראתם נכון בין 3,000 ל 10,000 מילים זאת כמות התוכן האידיאלית למאמר ויראלי בהתאם למחקר שנעשה

עם זאת, חשוב לציין שאנחנו חוזרים למשוואה "איכות התוכן = דירוג האתר"
כמות השיתופים למאמר ואיכות הקידום שלו בתוצאות החיפוש בגוגל קשורים מאוד לנישת האתר ולאורך המאמר בהתאם לנישה.

ננתח לרגע את הפסיכולוגיה של קורא המאמר ונתאים אותה לאורך המאמר לעומת הנישה:

הרי מאמרים כמו שאני עושה עכשיו על קידום אתרים (SEO)
מושכים אליהם קוראים נלהבים כמוכם שרק רוצים ללמוד ולקרוא עוד ועוד
אבל לא יותר מדי, אחרי הכל, משווקים הם אנשים עסוקים וצריכים גם לעבוד…

לכן, מאמרים בנישת קידום אתרים (SEO) יקודמו טוב יותר עם אורך מאמר של כ 2,000 – 3,000 מילים למאמר. נגיע לפירוט מלא של כמות מילים למאמר פר נישה עוד כמה רגעים


הפסיכולוגיה של מאמר SEO ארוך עשיר בתוכן:

מטבע הדברים מאמר SEO עשיר בתוכן יספק חווית משתמש טובה יותר ברוב המקרים
מכיוון שלא ניתן להכיל בפוסט קצר פירוט מורחב.

בנוסף מאמרים ארוכים מצוינים בעבור קוראים שרק "סוקרים" את המאמר.
האמת היא שבמחקר שנעשה הוכח שרוב הקוראים רק "סוקרים" את תוכן המאמר וקוראים בפועל כ20% מהמאמר. לכן מאמר ארוך יעיל מאוד למבקרים שרק מגלגלים את הדף וקוראים בחלקים.
זמן קריאה ממוצא של מאמרי SEO

 

כפי שאתם יכולים לראות, לעתים רחוקות מבקרים קוראים מאמר SEO ארוך במלואו. במקום זאת, מה שהם עושים זה לסרוק ולבדוק כותרות, כותרות משנה ובולטים במאמר וכן להסתכל על התמונות.

בנוסף, אני מאמין שליצור תוכן עם ספירת מילים גבוהה משאיר לקוראים תחושה שהם פשוט קראו משהו מקצועי מאוד לפני שהם עוזבים את האתר.

יש תחושת סיפוק מסוימת שתוכן דק וקצר פשוט לא יכול לספק.

בגלל זה אני יוצר בעיקר תוכן עשיר במילים.
וגם לנייל זה עבד מצוין!


להלן התוצאות של Google ל"מדריך לשיווק תוכן " שנייל פתאל רשם.
מדריך קידום אתרים שיווק תוכן

אז השורה התחתונה היא שבעבר מאמרים באורך של 500-800 או אפילו 200 מילים בלבד היו עושים את העבודה, אבל הזמנים השתנו לחלוטין לפי האלגוריתם של גוגל והצרכים שלקהל היעד.

כותב תוכן שרוצה לעשות קידום אתרים ב2021 צריך לכתוב מאמרים ארוכים ועשירים בתוכן ברוב המקרים וכמובן באיכות גבוהה שנותנת ערך אמיתי לקוראים של המאמר.

 

המדריך SEO השלם לאורך מאמר לפי נישה:

עכשיו הגיע הרגע שכולכם חיכיתם לו המדריך קידום אתרים השלם לאורך האידיאלי של מאמר SEO. כאן למטה אתן רשימה של נישות ואורך מאמרים אידיאלי פר נישה

טכנולוגיה פיננסית 2,000 – 2,150 מילים  

הטכנולוגיה הפיננסית או (FinTech) היא ענף הולך וגדל, ו"ההשקעה העולמית גדלה פי שתים-עשרה מ- 930 מיליון דולר בשנת 2008 ליותר מ -12 מיליארד דולר בשנת 2014. "

 

פיננסים – 2,100 – 2,500 מילים

על פי סוכנות Snap , התוכן שקיבל הכי הרבה שיתופים חברתיים עמד על מעל 2500 מילים בממוצע לאורך שנת 2016.

 

מכירות – 2,500 – 2,700 מילים

ענף המכירות הוא עוד ענף חזק מאוד שמכיל תחומים רבים ושונים, במחקר שנעשה גילו שגם בתחום המכירות המאמרים המקודמים ביותר שופעים בתוכן ומפורטים.

 

איקומרס – 1,500 – 1,700 מילים

מאז ומתמיד זו הייתה תעשיית יסוד בעולם.

בין אם מדובר ברשתות ענקיות ובין אם זה סופר או החנות הקטנה שלך בהמשך הרחוב, עולם האיקומרס מניע את כלכלת העולם.

בתחום האיקומרס (חנויות שופיפיי לדוגמא) סרטוני מוצר בנוסף לתוכן מספקים חווית משתמש נהדרת, במיוחד כאשר היתרונות של מוצר מסוים אינם ברורים מיד.

 

נדל"ן – 1,800 – 1,900 מילים

 תחום תחרותי מאוד, עלייך להיות בראש הנישה שלך בכדי להתבלט בנישה זו בתוצאות החיפוש בגוגל ולרשום מאמרים בעלי ערך אמיתי ומעודכן לקוראים שלך (מומלץ  על בסיס יום יומי).

 

גאדג'טים – 300 – 500 מילים

טוב, זה סה"כ הגיוני שבתחום הגאדג'טים אורך המילים הממוצע קצר מאוד, רוב התוכן הוא ויזואלי ובעיקר מכוון מכירה או התראה על מוצר חדש שהומצא.

 

שיווק / פרסום – 2,500 – 3,000 מילים

כפי שכבר אמרתי מדובר בתעשייה עם קהל שמעוניין בתוכן ארוך ומעשיר מאוד, אדם שמחליט לפתוח בלוג בנישה של שיווק/פרסום או קידום אתרים (SEO) כדאי לו לדעת על מה הוא מדבר ולא לשחזר מידע קיים מרחבי האינטרנט.

 

כושר ובריאות – 2,000 – 2,150 מילים

כמו בשיווק ופרסום מדובר בתחום תחרותי מאוד עם קהל שמעוניין בערך אמיתי. צפויה לך תחרות לא קלה במיוחד לאור העובדה שיש ענקיות בעולם הבריאות שכבר מקודמות טוב עם רוב מונחי החיפוש.

 

אופנה – 800 – 950 מילים

בדיוק כמו בתחום הגאדג'טים אורך המילים הממוצע קצר מאוד, רוב התוכן הוא ויזואלי ובעיקר מכוון מכירה או התראה על קולקציה חדשה.

 

גיוס עובדים – 900 – 1,000 מילים

מרבית התוכן שקראתי מחברות השמה הוא כבד למדי אך אינו ארוך במיוחד. למעשה, נושאים רבים יכולים להיות מכוסים כראוי עם קצת פחות מ 900 – 1,000 מילים. עם זאת, אם אתה מכוון לתחום עיסוק ייחודי, סביר להניח שתרצה להתארך ולהתקרב ל -1,200 מילים.

 

אוכל – 1,400 – 1,900 מילים

הנה עוד תעשייה מסיבית. סך מכירות שירותי הקמעונאות ושירותי המזון בארה"ב עמד על 5.32 טריליון דולר בשנת 2015. זה אומר שיש הרבה מאוד אנשים שכותבים על תעשיית המזון. ומספר בלוגי האוכל באמת גדל גם כן. סצנת המסעדנות ענקית בימינו. כשמדובר בספירת מילים, עליך לכוון לכ 1,400-1,900.

 

טיסות ונופש – 1,500 – 1,850 מילים

תחום הטיסות והנופש תחרותי יתר על המידה בישראל עקב חברת השיווק הרשתי "טרוולאור" ותוכנית השותפים של בוקינג שמכילות אלפי משווקים שונים עם בלוגים ומאמרים, צפויה לך תחרות קשה מאוד ועלייך לכתוב תוכן עשיר ומקצועי מאוד בכדי להתברג בתוך הנישה הזו.

 

קולנוע – 1,500 – 1,700 מילים

חובבי קולנוע אוהבים מאוד לקרוא תוכן חדש ומעניין על סרטים חדשים ושחקני קולנוע שונים, זאת נישה שמאוד מהנה להיות חלק ממנה וניתן להתברג בה בקלות עם תוכן עשיר ואיכותי.

 

כלבים – 2,500 – 1,700 מילים

תחום אוהבי הכלבים וחיות שונות בישראל זהו תחום עם קהילות של עשרות אלפי אוהבי חיות, מדובר בנישה עם תחרות בינונית, לפי מחקר שעשיתי מעבר לדפי מידע על סוגי כלבים שונים שמכילים פחות מ300 מילים וקודמו לדף הראשון בגוגל המאמרים שכן הגיעו לראש תוצאות החיפוש היו מאמרים עשירים בתוכן כמו לדוגמא מאמר זה של אתר "אנימל שופ"

 

כסף מהאינטרנט – 3,000 – 500 מילים

האתרים המקודמים ביותר למונח החיפוש "כסף מהאינטרנט" נכון לכרגע הם אתר "עבודה מהבית" עם מאמר באורך של כ2,100 מילים, אתר "2,000 דולר" של צחי רוזנטל שמכיל בדף הבית שלו (מעשה שיווקי נהדר) כ3,000 מילים לפחות ואתר "כסף נט" שמכיל בדף הבית שלו כ500 מילים בלבד.

מדובר בתחום תחרותי מאוד בישראל ומדד מאוד חשוב 0לקידום של אתר זאת גם הסמכותיות שלו כמות התנועה המגיעה אליו שיתופים שלו ועוד… ניתן לקדם מאמרים וגם דפי בית של אתרים שונים בנישה זו עם נפח מונחי חיפוש לא גדול במיוחד, עם זאת ההמלצה היא לנשוק לכ3,000 מילים פר מאמר.

 

לסיכום

על אף הדעה הרווחת שכמות התוכן היא מה שקובעת את דירוג האתר חשוב לנו לחדד שוב שמה שקובע את דירוג האתר במיוחד בישראל זה איכות התוכן, סמכותיות האתר, כמות התנועה שיש לאתר ובנוסף גם אורך התוכן לעומת הנישות השונות ובהתאם לפסיכולוגיה של קהל היעד שקורא את המאמר.

תשתדלו לרשום תוכן מעשיר ואיכותי לקוראים שלכם ולקדם אותו ברשתות החברתיות בנוסף לקידום אורגני וההצלחה שלכם תהיה רק עניין של זמן.

מספיק רק מאמר אחד שיככב בתוצאות החיפוש של גוגל והאתר שלכם יתפוס תאוצה 🙂

בברכה,
ג'ון אלגורט – מייסד אתר נדל"ן ישראל וריברנד מיליונר


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
16
+1
20
+1
32
+1
0
+1
8
+1
0
+1
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button