חוק הספאם מדריך לעסקים: כיצד להימנע מפיצויים לתובעים סדרתיים

הדרכת חוק הספאם שתחסוך מיליונים לבעלי העסקים: כיצד להימנע מתשלום פיצויים כתוצאה מחוק הספאם, ותובעים סדרתיים הדרכה מקיפה

חוק הספאם הוא חוק חשוב – אבל לא פרופורציונלי, במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים, במיוחד עבורכם יצרנו את המדריך לעסקים נגד תובעים סדרתיים שמנצלים את חוק הספאם 


"היה פוסט שצד את עיני, שלקוח מנסה לברר אם הוא יכול 'להוציא' אלף ש"ח מבעל עסק ששלח לו הודעת ספאם. היה שם משהו חסר רגישות", סיפר איש העסקים ג'ון אלגורט • "החלטתי לעשות צעד, לסייע לבעלי עסקים וללמד אותם את החוק בשפה פשוטה – וכך, בעצם לחסוך להם המון כסף מיותר ונזק משני של זמן, עצבים, פגיעה בשם הטוב ובאמון הלקוחות" • מהם חסרונות הספאם, ואיך להימנע מתובעים סדרתיים שמנצלים את חוק הספאם? להלן המדריך המפורט

*כל האמור במאמר זה אינו מחליף ייעוץ של עו"ד.

חוק הספאם שם את בעלי העסקים הקטנים בפינה!

נכון, יש עסקים וארגוני ענק שיכולים לקחת את "חוק הספאם" כחלק משיקולי עלות התועלת הכללית שלהם. כלומר, לעבור על החוק ולשלוח המון מיילים והודעות SMS בשיטת המצליח, ולקחת בחשבון שכלל המכירות יעקפו את התשלומים למאיימים בתביעה. 

כמו כן, לחברות, ארגונים ועסקים גדולים, יש יותר דרכים לבנות מערך כזה שיסייע להימנע מראש מ"חוק הספאם", להתעמק בחוק, לשכור עו"ד ויועצים משפטיים ולהשקיע בזה. גם בחוק הספאם, ובכל מה שקשור להודעות ספאם, העסקים הקטנים והבינוניים נדפקים. מי שעשה טעות קטנה, אוכל כאפה כל כך לא פרופורציונלית. בשביל זה הכנו בשבילכם מדריך מקיף שמסביר לכם כיצד לשמור על עצמכם ולא להיקלע
למצב הזה.

 

זו סחיטה לכל דבר: הפוסט שהצית את האש

לא מזמן ג'ון אלגורט, מייסד שיטת "בית הנייר", בעל עסק מצליח בעצמו, שעובד מול מאות בעלי עסקים קטנים ופרילנסרים, נחשף לפוסט בקבוצת הפייסבוק "שאלות ותשובות על דואר ספאם". כותב הפוסט ניסה לברר אם הוא יכול "להוציא" כסף מעסק קטן ששלח לו הודעת מייל. 

בראיון שביצענו עם אלגורט כתוצאה מפוסט התגובה שלו לתמונה שמעלינו, הוא ציין כי "זה בסדר לחשוב איך לעשות כסף. אני תמיד עושה את זה והמדריכים שלי גם לימדו אחרים איך לעשות כסף. אני עושה הרבה כסף ואנשים עושים הרבה כסף בזכותי", ציין אלגורט, ותקף: "אבל בתמונה הזאת, המחשבה היא לא איך לעשות כסף בצורה יצרנית. המחשבה היא איך לנצל בעל עסק קטן באמצעות החוק. איך להתעלק על מישהו אחר שכל מה שהוא עשה זה לשלוח לך מייל.. זו סחיטה לכל דבר ועניין!".

 

זה פשוט רוע טהור ותעוות בשם החוק שום דבר אחר!

אלגורט ציין כי "כמות הכסף שבעל העסק יהיה מחויב לשלם כל כך לא פרופורציונלית לפגיעה בלקוח. מה יותר נחמד מלשלוח מייל לבעל העסק ולהגיד לו שאתה לא מעוניין שישלח אליך יותר תוכן שיווקי? למה לעשות מכל אפרוח פיל?! זה פשוט רוע טהור ותעוות בשם החוק שום דבר אחר! זה הרתיח אותי והחלטתי להרים את הכפפה וללמד אתכם, בעלי העסקים איך להימנע מתשלום פיצויים כתוצאה מחוק הספאם".

 

מכת מוות לבעלי עסקים בתקופת הקורונה

אנחנו יודעים שמתישהו הכל ייפתח והעולם ימשיך לזרום כרגיל (עדיין במגבלות הקורונה), אבל כעת אנחנו נמצאים בתקופה קשה, בעלי עסק קורסים, אבל גם לפני הקורונה, העסקים הפרטיים היו הפרה החולבת של ישראל. אמנם ביצענו התקדמות, מהמקום הבערך 50 למקום ה-35 במדד קלות עשיית העסקים לפני הבנק העולמי, ועדיין, כמעט כל מדינה מפותחת ומערבית ממוקמת לפנינו. ישראל היא לא מדינה ידידותית לעסקים ולא ליזמים, ומעולם לא הייתה. 

המזל שלנו, כישראלים, הוא שאנחנו כל כך מוכשרים בתעוזה, בעסקים, בחוצפה, ב"יהיה בסדר", ברצון להיות "בעל הבית", שאנחנו מתגברים על המכשלות שהרגולטור הישראלי מציב בפנינו. ושוב, אני לא אומר לא לפתוח עסקים. כל אחד שילך עם החלום שלו. יש קיר? התפקיד שלנו כיזמים הוא לשבור אותו!".

אך עם זאת… בנוסף לכל הקשיים, לקבל מכתב תביעה מתאבי בצע תובעים סדרתיים שמחפשים לעשות קופה בשם החוק ולהפוך את בית המשפט לסניף ה"חישגד" האישי שלהם זאת מכת מוות לבעלי עסקים במיוחד בתקופה קשה שכזו!

 

חוק הספאם – ה"כאפה החמישית" לבעלי העסקים:

אנחנו נמצאים בתקופה של "כאפת מצילתיים מרובעת" לבעלי העסקים. מצד אחד הכאפה הרגילה של המדינה, שמכפכפת אותנו כבר 70 שנים מיום היווסדה, מהצד השני הכאפה של הקורונה שמורידה באופן טבעי את נפח העבודה – מהצד השלישי הכאפה של הסגרים. כן מוצדק, לא מוצדק? יש דעות לכאן או לכאן, אבל אובדן הפרנסה לבעלי העסקים הוא עובדה מוגמרת וזו גם כאפה. הכאפה הרביעית מגיעה בצורה של מענקים לשכירים, שמעודדים בטלה, מונעים חזרה לשגרת עבודה ומעודדים עבודה בשחור. בגרמניה, לדוגמה, המענקים לשכירים עוברים דרך המעסיקים. חזרת לעבודה? קבל מענק. לא חזרת? בחרת להיות בטלן? תישאר בבית ואל תרוויח. אבל אנחנו באנו לדבר על חוק הספאם

הבטלנים הנוספים בתקופה זו הם תובעים סדרתיים שמנצלים את חוק הספאם, תאבי בצע בשם החוק שמכתירים עצמם כ"לוחמי צדק" כשכל עבודתם בתאכלס היא לחבל בפרנסה של בעלי עסקים ולסחוק בעלי עסקים בשם החוק ולהרוויח כסף בשם החוק רק כי בעל עסק שכח לרשום בכותרת של מייל את המילה "פרסומת".

 


לשם מה נוצר החוק הדרקוני הזה אתם שואלים?

מה זה ספאם? כל פרסומת שנשלחה בניגוד לאחת או יותר מחוק הוראות הספאם. הנזקים העיקריים של ספאם הם: פגיעה בפרטיות, בזבוז זמן יקר, הפצת וירוסים ועוד. בנוסף הספאם מוסיף נדבך ל"מחלה" של העולם המערבי – אובדן קשב וריכוז, בכך שהוא מסיט את תשומת לבו של אדם מעיסוקיו. "חוק הספאם" נכנס לחיינו בדצמבר 2008. לתביעות ספאם יש חסרונות עבור הארגונים ובעלי העסקים: בזבוז זמן, אנרגיה, כוח אדם, כסף רב, פגיעה באמון הלקוחות, פגיעה ביחסי ציבור וחשש מתמיד מתביעות.

כפי שהבנתם החוק נוצר למטרה חיובית אך מנוצל בצורה מרושעת על ידי ילדים מרושעים תאבי בצע תובעים סדרתיים שלא קיבלו מספיק אהבת אם בילדותם.

 

חוק הספאם: כלל הברזל

כלל הברזל לחוק הספאם הוא שמי שרוצה לשלוח פרסומות חייב להציג הוכחה שהלקוח אישר לו לקבל פרסומות ותוכן שיווקי. חייב תיעוד! לא מספיק שהלקוח השאיר לכם את הפרטים. צריך שהוא יסכים באופן ספציפי לקבל דואר שיווקי. פרסומת כולל "טריקים שיווקיים": ניוזלטר, טיפים, אירוע חינם וכו'. מה מותר? לבצע פנייה חד פעמית לעסק על מנת לשאול אותו אם הוא מעוניין לקבל דואר שיווקי או פרסומי מהעסק, החברה או הארגון שלכם. עמותות קיבלו הנחה: מותרת להם פנייה חד פעמית לצורך קבלה תרומה (אסור אחרי סירוב).

 

חוק הספאם: התנאים המצטברים

בשפה הפשוטה, מותר לשלוח מייליים שיווקים אם מתרחשים התנאים המצטברים הבאים.

  1. הלקוח מסר פרטים במהלך משא ומתן ברכישת מוצר או שירות.
  2. וגם: המפרסם הודיע לו שהפרטים שמסר ישמשו למשלוח פרסומות.
  3. וגם: המפרסם נתן ללקוח הזדמנות להודיע שהוא מסרב לקבל פרסומות מכל הסוגים או מסוג מסוים, והלקוח הודיע שמסרב.
  4. וגם: דבר הפרסומת מתייחס למוצר או לשירות דומה (לאלה שעליהם היה מו"מ ובוצעה הרכישה).

גם לאחר קבלת אישור מצדו של הלקוח, מותר ללקוח להביע חרטה. מי שישלח הודעה לאחר הודעה מפורשת של הלקוח בדבר חרטה (לא בא לו יותר לקבל מכם הודעות, למרות שאישר בעבר) יעבור גם הוא על חוק הספאם. חרטה זו הודעה בסגנון: "נא להוריד אותי מהרשימות שלכם ולהודיע שביצעתם זאת". 

כמו כן, כל מייל חייב באופן ברור ובולט ובאופן שאיננו מטעה, לא בכתב קטן או חלש ולא בתחתית המייל.

  1. מילות הסינון: פרסומת, בקשת תרומה, תעמולה (לפי התוכן) חייבות להופיע באופן ברור בכותרת המייל לצורך סינון בעין וסינון אוטומטי של תיבת המייל.
  2. שמו של המפרסם, הכתובת שלו ודרך יצירת קשר עמו. לפי החוק להגנת הצרכן – גם את מספר הזיהוי, מספר ח.פ או עוסק מורשה.
  3. זכותו של הנמען לשלוח הודעת סירוב בעל עת.
    כתובת מייל תקפה לצורך שליחת הודעת סירוב אם הפרסומת שוגרה במייל.

 

ככה תשווקו לפי חוק הספאם:


1. מתחת לדף הרשמה יש לוודא שמופיעה תיבת סימון בה האדם שנרשם מאשר דיוור ותוכן פרסומי מראש.
אישור קבלת תוכן שיווקי ופרסומי למייל חוק הספאם מדריך לעסקים: כיצד להימנע מפיצויים לתובעים סדרתיים


תאכלס? זאת מכת מחץ לעסקים עוד ללא קשר לתביעות מהסיבה שהתיבה הקטנה הזאת מורידה את אחוזי ההמרה משמעותית ומייקרת את השיווק שגם ככה יקר מדי בימים של היום…

לכן רוב המשווקים לא מוסיפים את תיבת הסימון הזו כי היא בעצמה פוגעת ישירות בעסק.

 

2. בכותרת של כל מייל שאתם שולחים חלה חובה לרשום (פרסומת) או (תרומה) וכו לפי תוכן המייל
פרסומת חוק הספאם מדריך לעסקים: כיצד להימנע מפיצויים לתובעים סדרתיים
גם כאן הדבר פוגע ישירות בבעל העסק, מדוע? הוספה של הכיתוב "פרסומת" וכו פוגעים ישירות באחוזי הפתיחה של המיילים ויוצר מידית אנטיגוניזם בקרב הקוראים של המייל מה שפוגע ישירות גם בקמפיינים השיווקיים שלנו במייל ובSMS!

וגם כאן עקב זה, רוב בעלי העסקים לא יוסיפו בכותרת המייל את הדגשים הנ"ל.

כאן יש סיכון מחושב, האם לפגוע ישירות בעסק שלי ולהרוויח פחות או לקחת את הסיכון בידיעה שגם אם יתבעו אותי זה עדיין ישתלם לי יותר מאשר לפגוע בעסק שלי ישירות עם חוק הספאם

3. תמיד תרשמו לוגים של הרשמות עם כתובת IP של הנרשם כולל תאריך הרשמה אצלכם רק ליתר בטחון, אם מערכת הדיוור שלכם לא מספקת לכם את הפיתרון הזה אז אצם בבעיה מכיוון שברגע האמצ אין לכם הוכחה להרשמה של הלקוח.

 

4. תובעים סדרתיים מתים על החלק הזה – להוסיף קישור הסרה בתחתית המייל זה לא מספיק טוב לחוק הספאם וזה חושף אתכם לתביעת ספאם, החוק טוען שקישור הסרה עלול להכיל וירוס וזו זכותו של התובע לא ללחוץ על הקישור, לכן יש לתת אפשרות לכל נרשם ברשימת הדיוור לשלוח מייל עם המילה "הסר" כדי לצאת מרשימת הדיוור.
קישור הסרה במייל או מייל חוזר עם המילה הסר פרסומת חוק הספאם מדריך לעסקים: כיצד להימנע מפיצויים לתובעים סדרתיים

*כל האמור במאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ של עו"ד.


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
35
+1
49
+1
33
+1
23
+1
18
+1
7
+1
26

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button