קידום אורגני בגוגל – פרסום בפייסבוק וקידום באינסטגרם | איך זה עובד?

קידום אורגני בגוגל, קידום באינסטגרם ופרסום בפייסבוק. כל כך הרבה אפשרויות בשביל אותה מטרה, אז בואו ללמוד מה ההבדלים ומה הכי מתאים לעסק שלכם

על מנת לקדם עסק, אתר או מאמר בצורה איכותית ואפקטיבית עליו להיות אטרקטיבי ותואם לדרישות המערכות השונות. קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא הדרך הכי אפקטיבית להגיע לקהל היעד הרלוונטי שלכם. כדי לשמר תנועה אורגנית לדף המפורסם יש לעדכן אותו על בסיס קבוע ומותאם לפי דרישות החיפוש הרלוונטיות. בנוסף ישנן אפשרויות אפקטיביות ויעילות לא פחות של פרסום ושיווק עסקים ברשתות החברתיות כמו קידום באינסטגרם או פרסום בפייסבוק. 

לכל אחד מהאפשרויות לקידום עסקים ואתרים ישנה "תכונית פעולה" שונה במעט, אך כולם אפקטיביות ורווחיות מול קהל היעד שלהן. חיפוש בגוגל מותאם יותר לעסקים המציעים שירות או מוצרים אותם אנשים מחפשים בצורה ייעודית, לאומת זאת קידום ברשתות החברתיות רלוונטי יותר לשיווק לקהל רחב וכללי יותר ולפרסום עסקים חדשים. כמובן שכל עסק המעוניין בפרסום וחשיפה מרבית, ובפנייה לקהל לקוחות רחב ומגוון ככל האפשר ידע לנצל את כל הפלטפורמות העומדות לרשותו על מנת לקבל מקסימום חשיפה ולהצליח להישאר רווחי ועדכני בכל זמן. 

קידום אורגני בגוגל: 

אחת השיטות הכי יעילות לקידום עסקים הוא קידום אורגני בגוגל (SEO). אומנם קידום אורגני הוא לא משימה קלה כלל ולכן יש להיעזר באיש מקצוע על מנת להגיע לדפים הראשונים בחיפושים הרלוונטיים בגוגל. כדי לקבל דירוג טוב בגוגל ולהגיע למיקום גבוהה ברשימת החיפושים, יש לבנות אתר המותאם לדרישות בספציפיות של גוגל. בנוסף לאתר עצמו גם המאמרים, התוכן, הלינקים והמבנה הכללי צריכים להיות מותאמים ובעלי SEO טוב ומילות מפתח חזקות בתחום.

אנשי המקצוע בתחום לא בהכרח זולים, אך אם תדעו למצוא את המקדם הנכון תגלו שיש חשיפה מאוד גדולה לקהל לקוחות פוטנציאלי ורווח לא מבוטל המגיע בעקבות שיווק וקידום נכון של העסק שלכם בגוגל. 

למרות ההוצאה הדרושה לשם כך, מדובר בשיטת הקידום הכי אפקטיבית ומשתלמת שכן היא מביאה אליכם לקוחות פוטנציאלים שלא רק מעוניינים כבר במה שיש לכם להציע אלא ישבו וחיפשו את סוג השירות אותו אתם מציעים באופן ממוקד. עובדה זאת חוסכת לכם הרבה זמן, מאמץ וכסף בסינון לקוחות לא רווחים ובשיווק בכללי לאנשים לא רלוונטיים.   

פרסום בפייסבוק: 

פרסום בפייסבוק יכול להתחלק לכמה אפשרויות:

  • פרסום עצמי: מדובר בעבודה עצמית של פרסום העסק בקבוצות רלוונטיות ובדפים ייעודיים לתחום בו אתם מתעסקים. פרסום עצמי אומנם יביא לכם חשיפה מסוימת אך מאוד מאוד מצומצמת ולא בהכרח רווחית לתווך הרחוק שכן מדובר בקהל לקוחות מאוד ספציפי וממוקד.
  • שיווק ממומן: שיווק ממומן בפייסבוק לעומת פרסום עצמי, זאת אפשרות הרבה יותר אפקטיבית המבוססת על נתוני המידע וההתאמה של פייסבוק על תחומי העניין של המשתמשים.
    המודעה הממומנת תעלה בדף הראשי בצורה מחושבת אצל אנשים אשר חיפשו בעבר תחומים דומים או שהביעו עניין כזה או אחר בתחום בו אתם מתעסקים.
    המודעה תהיה מתואמת לקהל לקוחות רלוונטי ותוכל להגיע לרמות חשיפה מאוד גדולות ומקיפות בהתאם למסגרת אותה בחרתם. למרות שהאפשרות בתשלום וכוללת השקעה כספית מסוימת עדיין מדובר בשיטת פרסום ושיווק מאוד אפקטיבית שמוכיחה את עצמה כיעילה כבר לאורך שנים. כמובן שעל מנת שהקידום יהיה אפקטיבי יש לקשר את המודעה לדף מכירה או דף פרסום רלוונטי, מושך, עדכני ואיכותי על מנת לוודא שהמודעה תהיה באמת השלב הראשון בתהליך המכירה שלכם ולא סתם פרסום ריק מתוכן. 

קידום באינסטגרם: 

תהליך ושיטות של קידום באינסטגרם הן מעט שונות מקידום אורגני בגוגל ומפרסום בפייסבוק. גם כאן ישנה האפשרות המאוד אפקטיבית של שיווק ממומן שיעלה את המודעה שלכם בצורה הזהה לזו של פייסובק, אך כאן הדרישה היא שונה מדף מכירה או עמוד פרסומי אלא תחזוקה שוטפת של דף תוכן שמתעדכן על בסיס כמעט יומי.

בקידום באינסטגרם בניגוד לפייסבוק יש הרבה יותר חשיבות לוויזואליות של הדברים מאשר לתוכן, כיוון שמדובר ברשת חברתית המבוססת על שיתוף תמונות הדגש צריך להיות על התמונות שיבחרו לפרסם את העסק שלכם, על העיצוב ועל ההתאמה של הנראות להעדפות של קהל היעד שלכם.

כדאי להשקיע יותר בעיצוב דף אינסטגרם מיוחד, מקצועי, אחיד וייצוגי אך בוא בזמן גם נגיש ומזמין לקהל הלקוחות. כמו שציינו באינסטגרם יש דגש רב על העיצוב ולא רק של העמוד עצמו, יש לדאוג גם לפרסומי סטורי שוטפים ומתעדכנים, הסטורי צריכים להיות תואמים לאותו קו עיצובי שבחרתם ובמידה ובחרתם לא לעשותם דרך פרסום ממומן תצטרכו לייצר אותם בעצמכם. 

לסיכום: קידום אורגני בגוגל וברשתות החברתיות 

התחום של קידום אורגני בגוגל וקידום ברשתות החברתיות הוא תחום תחרותי מאוד שכן יש המון עסקים המתחרים על אותו קהל לקוחות. עסקים ובעלי מקצוע רבים מעדיפים לפרסם את עצמם לבד מרצון לחסוך את עלות השיווק הממומן או התשלום למקדמי האתרים ואנשי השיווק השונים, אומנם, יש לשקול בכובד ראש את העדפה לחיסכון דווקא בתחום השיווק שכן אם תיכשלו בזה מחוסר ידע וניסיון העסק שלכם עלול להיות לא רק לא רווחי אלא גם לגרור הפסדים כלכלים קשים בעתיד.

חשוב להבין כי אם תשקיעו בשיווק רשתי נכון ובקידום אתרים מוצלח יהיה לעסק שלכם פוטנציאל ואפשרויות הרבה יותר רחבות להצליח כלכלית מה שיהפוך את ההשקעה ההתחלתית למקפצה לרווח משמעותי בעתיד. אם היה מדובר בתחום פשוט שכל אחד יכול לעשות לבד הרי שהתחרות לא הייתה קיימת מלכתחילה. 

מדבור בעולם שאולי נראה פשוט וקל מבחוץ אך דורש השקעה מתמדת, עדכונים שוטפים והבנה רחבה של טכניקות שיווק שונות, הענות על דרישות הפלטפורמות, סקר שוק ומתחרים קבוע והתאמת טכניקת המכירה לקהל היעד הרלוונטי. חשוב לציין כי למרות שכל השיטות ופלטפורמות הפרסום באות לענות על אותו הצורך קידום אורגני בגוגל (SEO) הוא תחום בפני עצמו וקידום רשתות חברתיות הוא תחום אחר. אומנם אנשים רבים בחרו להתמחות ולהתמקצעות בכל האפשרויות מסיבות מובנות מאילו אך תוכלו גם למצוא יועצים ייעודיים לכל פלטפורמה בנפרד. 


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button