משפך שיווק | איך זה באמת עובד ולמה זה לא נכסים דיגיטליים?

המונחים כמו שיווק דיגיטלי, משפך שיווק, נכסים דיגיטליים נמצאים הרבה באינטרנט. אז מה הם אומרים בעצם ואיך כל זה עובד.

אנו שומעים הרבה את המונח 'משפך שיווק' בהקשר לדרכי שיווק דיגיטלי. לצערנו מונח זה מתקשר לאחרונה לפרשה של חברה ידועה שלכאורה השתמשה בצורה מכובסת במונח "משפך שיווק" כחלק מניצול השיטה וחוסר הבנתם של אלפי לקוחות. כל זה בגלל כמה אנשים שניצלו את חוסר הידע והתמקצעות של אנשים שבאו עם תקווה ורצון להיכנס לתחום ולהרוויח מנכסים דיגיטליים כדי למכור להם עבודה חובבנית, לא מקצועית שאינה מתאימה וראויה לתחום תחת אותו שם.

לפני שנסביר לכם מה אותם אנשים עשו בלי כל התחשבות, דאגה או אכפתיות ללקוחות שלהם, נסביר לכם מהי שיטת 'משפך שיווק' ואיך היא עובדת כשיטה מעולה ואפקטיבית בעולם השיווק הדיגיטלי כדי שתוכלו להבין את ההבדל העצום בין מה שאמור להיות למה שלצערנו לפעמים קורה בשטח של נכסים דיגיטליים.

מה זה משפך שיווק ואיך זה עובד ? 

 

משפך שיווק הוא אחד הדברים הכי חשובים בתהליך של שיווק דיגיטלי לכל עסק או מוצר שאתם מעוניינים למכור. המונח משפך דיגיטלי מהווה התייחסות לשלבים שבהם עובר לקוח נכסים דיגיטליים הפוטנציאלי מהרגע שהוא נחשף למוצר או לשירות שאתם מציעים על לרגע בו הוא רוכש אותו בפועל והופך ללקוח משלם. נעבור איתכם עכשיו שלב אחרי שלב איך השיטה עובדת כדי שתבינו הכול עד לפרטי פרטים ולא תפספסו שום מידע חיוני בדרך.


0. שלב אפס – חשיפה

לשלב זה קראתי שלב 0 מכיוון ששלב זה מיוחס לתהליך השיווק של משפך קיים ולא כחלק מהמשפך בפועל על אף מה שרבים נוטים לחשוב.

חשיפה ברשתות החבריות השונות, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, חיפושים בגוגל, מנועי חיפוש שונים, פרסומות, מודעות ועוד.

1. שלב ראשון – עניין וסקרנות

לאחר שלב 0 שכל מטרתו היא רק להביא את הלקוח הפוטנציאלי לתוך המשפך שלנו מתחיל בעצם המשפך השיווקי שיצרנו לעבוד.

בשלב זה הלקוח הפוטנציאלי עוד לא מעוניין לרכוש את המוצר אלא רק מתעניין במה שאנחנו מציעים. לכן לרוב נעביר את הלקוח הפוטנציאלי בדף נחיתה (דף הרשמה) על מנת לגרום לו להשאיר את פרטיו, עכשיו כשיש לנו את פרטי הקשר של הלקוח הפוטנציאלי נוכל להמשיך ולשכנע אותו לרכוש מאיתנו את המוצר או מוצרים שונים גם אם לא רכש מאיתנו כאן ועכשיו.

עם זאת, מדי פעם נהוג לדלג על השלב הזה ולהעביר את הלקוח הפוטנציאלי ישירות לדף מכירה מורכב ומשכנע שמכיל בתוכו פסיכולוגיה שלמה שעליה נעבור עוד רגע.


2. שלב שני – רצון וקבלת החלטה

זה השלב להציע ללקוח "הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה".
בשלב זה ברוב המקרים נעביר את הלקוח הפוטנציאלי בדף מכירה מקיף ומורכב מאוד שתפקידו להשפיע ולשכנע, לפתור התנגדויות ופחדים של הלקוח הפוטנציאלי, ליצור אמון עם הלקוח, לתת ללקוח הפוטנציאלי תחושה של "עכשיו או לעולם לא" ולגרום ללקוח הפוטנציאלי להרגיש שמדובר בעסקה הכי טובה שהוא יעשה מזה הרבה זמן בעזרת עיגון מחירים והעצמת המוצר עם תועלות ושימושים

יש עוד המון פסיכולוגיה סביב יצירת דף מכירה איכותי אך עם זאת יצרתי נוסחה בסיסית לשלבים שדף מכירה מוכרך להכיל:

הנה הנוסחה (הפסיכולוגית) לדפי מכירה שגורמים לקופה שלכם לתקתק ללא הפסקה את כרטיסי האשראי של הלקוחות – נציגי המכירות שעובד בשבילך 24/7:

1. Framing – השפעה ויזואלית על התודעה (מותאם כמובן לסוג המוצר).

2. Eye equity – חווית קריאה ממוקדת ונוחה וללא הסחות דעת.

3. Suggestions – השתלת מסרים סמויים. לדוגמא, הדגשות בצבעים שונים מילים מסוימות כדוגמת: "עכשיו", "היום", "מיד" וכו'.

4. Scarcity – הצעה חד פעמית לגולש שאם יסגור את העמוד היא תפוג.

5. USP – הצעת מכירה ייחודית בדגש על תועלות ושימושים של המוצר (90% מהמכירה) – מה רוצים להשיג מהמוצר, החלום, וכמובן מה מבדל את המוצר ממוצרים "דומים" אחרים.

6. Authority – רקע על מציע המוצר או במקרה שמשווקים גורם אחר להביא רקע מקצועי ומעניין עליו.

7. Authority – מתקשר גם לסעיף הקודם, ובמקרים שאתם מביאים מוצר שאין לכם רקע או ניסיון מקצועי בו, אז תביאו מומחים ומפורסמים שכן השתמשו בו.

8. "סיפורי גיבור" – של משתמשים במוצר (לפני ואחרי השימוש) או של בעל המוצר.

9. הצפת פחדים וכאבים (אפשרי דרך סיפור הגיבור שבסעיף הקודם).

10. התוצאה הרצויה מהמוצר

11. הוכחות שהמוצר/שירות עובד בעזרת סטטיסטיקות, מחקרים, גרפים וכו'.

12. Future passing – תנו לגולשים לדמיין מה יקרה להם אחרי שהם ירכשו המוצר.

13. Price anchoring – גרמו לגולשים להבין את שווי המוצר ואת ההשקעה הדרושה בשביל מוצר שישנה לו את החיים. תוסיפו את כל הבונוסים שהוא מקבל והשווי הכספי שלו. לתת תחושה שזה המחיר ואז בסוף לתת את ה"בום" של המבצע המטורף שהוא מקבל רק עכשיו (הצעה חד פעמית זוכרים? סעיף 4) – לא לשכוח גם להוסיף את הסיבה למבצע הייחודי (לא חסרים חגים, או אירועים מיוחדים, או אפשר להשתמש בקורונה לתירוץ של הכל – הוספה שלי..).

14. לשמור על אקסקלוסיביות – לא כל אחד יכול להצטרף. סיבות למי זה מתאים (רוב האוכלוסייה) ולמי לא (כל היתר).

15. Social Proof – לספק ביקורות של לקוחות מרוצים ואם אפשר גם של משפיענים שהשתמשו במוצר/שירות ומרוצים

16. שאלות נפוצות – לפתור התנגדויות צפויות מראש

17. בסוף הדף קריאה לפעולה לרכישה עם כפתור בולט וכמובן תזכורת לכך שהמבצע לזמן מוגבל.

4. שלב רביעי – סגירת עסקה

הלקוח הפוטנציאלי שלנו קיבל הצעה משתלמת ושווה בנושא שהוא כבר פיתח בו עניין וכל מה שנשאר לנו זה לסגור את העסקה בשורה התחתונה ולהפוך אותו ללקוח נכסים דיגיטליים שלנו.
במידה והלקוח שלנו התחרט בדקה ה90 ניצור אתו קשר וננסה לעורר מחדש את העניין שלו במה שיש לנו להציע. במידה והלקוח רכש את המוצר שלנו נשלח לו עוד הצעות לדברים נוספים שאנחנו מציעים שיכולים לעניין אותו על מנת להגדיל את המכירה ולחשוף אותו לעוד מוצרים.

5. שלב חמישי – רכישה

הנה סגרנו עסקה. הלקוח שלנו שילם סכום כזה או אחר של כסף עבור מה שאנחנו מוכרים ומציעים ובשלב הזה כבר יודע שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה ושהמוצר או השירות שלנו עליהם הוא בחר לשלם שווים את זה והוא יצא מרווח, מאושר ומסופק מכל התהליך. 


אספקת המוצר

כמובן שגם פה לא נגמר התהליך וזה שהלקוח שילם עבור משהו לא אומר שסיימנו, עכשיו עלינו לספק את מה שהתחייבנו לו, לוודא שהלקוח מקבל את מה שמגיע לו ושהוא מרוצה מהתוצאה הסופית. חשוב לזכור שיש להישאר בקשר עם הלקוח ולוודא את רמת שביעות הרצון שלו על מנת להיות חברה רצינית ומקצועית ועל הדרך לאסוף עוד המלצות חדשות כדי להוסיף ולנפח את דף המכירה שלנו.

 

איך בונים משפך שיווק איכותי? 


בכדי לבנות משפך שיווק ברמה גבוהה ככה שלא יהיה ספק שאתם מקצועניים והכי טובים בתחום יש ללמוד מההכי טובים בתחום. אם אתם מעוניניים ללמוד איך לעשות את זה נכון ולייצר משפך שיווק איכותי, סוחף ואפקטיבי תיכנסו לקישור המופיע בכפתור שלמטה כדי להגיע לקורס "המעבדה" למשפכי שיווק. מדובר בקורס המוביל בתחום השובר את כל הסטיגמות וילמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת למשוך לקוחות חדשים וחמים לעסק שלכם 

לחץ\י כאן כדי ללמוד איך לבנות משפכי שיווק איכותיים שעובדים!

משפך שיווק | איך זה באמת עובד ולמה זה לא נכסים דיגיטליים?


איך אנשים משתמשים במונח "משפך שיווק" לרעה ? 


עכשיו שאתם כבר מבינים את השיטה של משפך שיווק אז ברור שכאשר הכול עובד נכון מדובר בשיטה מאוד אפקטיבית, יעילה ונוחה לשיווק דיגיטלי של מוצרים או שירותים כאלה ואחרים. הבעיה נוצרת כשאנשים ללא ערכים מנצלים את הרצון של לקוחות פוטנציאלים לרכוש מוצר כזה או אחר ומזלזלים בכל התהליך ובלקוחות בעיקר.


איך מזהים הונאה פוטנציאלית?

כאשר נכנסתם לדף של חברה מסוימת תסתכלו קודם כל על דף המכירה שלהם, בדקו האם דף המכירה מכיל את הדברים הבאים על מנת לזהות מה רמת המקצועיות והאמינות שלהם:

  • האם יש המלצות?

 

  • יש הסבר מפורט ומדויק למה בדיוק המוצא או השירות שהם מציעים?

 

  • האם הדף בנוי בצורה מקצועית או דף חובבני ולא מושקע?

 

  • האם יש הסברים ברורים או שימוש בהכללות ומידע מטושטש ולא ברור?

 

  • יש הסבר מפורט ומדויק מה בדיוק המוצר או השירות שהם מציעים?

 

  • חשוב לשים לב

    במקרים בהם מוצע לכם שירות, קורס או כל דבר שהוא לא מוצר מוחשי תבדקו האם יש התחייבות להצלחה, אף אחד ואף חברה לא יכולה להתחייב להצלחה שלכם או לתוצאה מסוימת!

    חברה יכולה להתחייב ללמד אתכם או לספק לכם שירות אבל לא לתוצאה מסוימת או להצלחה האישית שלכם לאחר מכן.  

משפך שיווק | איך זה באמת עובד ולמה זה לא נכסים דיגיטליים?


איפה אנשים נוטים ליפול בהונאות אינטרנטיות?

פעמים רבות יש שימוש במונח "נכסים דיגיטליים" בהתייחסות לשיטות שיווק דיגיטלי שונות. נכס זה לא שיטת שיווק!
נכס זה משהו ששייך לך ואתה יכול להרוויח בעזרתו כסף. נגיד ואתה סוכן נדל"ן, אתה לא יכול להגיד ששלטי החוצות והפרסומות שלך הם נכס כי הם לא. מדובר בשיטות שיווק, הנכס זה הדירה עצמה ולא הפרסומת.

במידה ומנסים למכור לכם שיווק מסוים או משפך שיווק כנכס ומשתמשים במילים גדולות ונוצצות כמו "הכנסה פסיבית" "הצלחה מובטחת" או מוסיפים התחייבות לסכום מסוים של רווח תדעו שכנראה מרמים אתכם.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו, במקרה ורכשתם מוצר דיגיטלי כזה או אחר, דף, אתר או כל דבר אחר שימו לב שהוא אינו מכיל קישורים לחברה שממנה קניתם אותו. חברות רבות משתמשות בתמימות של לקוחות כדי להשתמש במוצר אותו רכשו מהם על מנת להמשיך ולקדם את עצמם על חשבונו.

לסיכום הנושא

מכירות בעולם המודרני מבוססות בעיקר על שיווק דיגיטלי כזה או אחר ופרסום ברשתות השונות ובמקרים רבים גם על סחר נכסים דיגיטליים אך כמו שכבר הבנו יש לשמור על הפרדה בין המונחים השונים.
השיטה של משפך שיווק הינה שיטה אפקטיבית, יעילה המותאמת ללקוחות השונים ומספקת מידע ושקיפות מול הלקוחות לגבי המוצרים והשירותים שהחברה מציעה. זה נכון לצערנו שיש אנשים בעולם שכנות, ערכים ושקיפות הן לא יותר ממילים ריקות עבורם אבל אי אפשר להאשים את השיטה בכוונות השליליות של האדם שבחר להשתמש בה.

משפכי השיווק עובדים וזה מוכח. עם הידע, הכלים וההכוונה הנכונה מדובר בכלי שיווקי מדהים שמושך לעסקים רבים לקוחות חדשים ורלוונטים מידי יום. כל שאליכם לעשות כדי לא ליפול איפה שרבים אחרים נפלו לפניכם זה רק ללמוד איך לעשות את זה נכון.

היכנסו עכשיו לקישור שבכתפור ובואו ללמוד איך לעשות את זה בצורה הכי מקצועית שיש ובלי מקום לטעויות. 

לחץ\י כאן כדי ללמוד איך לבנות משפכי שיווק איכותיים שעובדים!

אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
36
+1
24
+1
12
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button