להתראות Cookies, שלום FloC: מה זה FloC ואיך זה ישפיע על עולם השיווק?

תדהמה בעולם הדיגיטל - גוגל פוצחת בהליך הפרדות מקבצי העוגיות • החלופה: FLoC "לימוד קבוצות מאוחד" • המטרה: להגן על הפרטיות • השיטה: במקום מידע אינדיבידואלי (עוגיות) הגולשים ישויכו לקבוצות התואמות מאפיינים שדומים להם • בדיקות ה-FLoC של גוגל בשוק מראות כי מפרסמים יכולים לצפות לראות לפחות 95% מההמרות לדולר שהוצא בהשוואה לפרסום מבוסס עוגיות

בקרוב גוגל תחסל את קבצי ה-Cookies, המוכרים – ותחליף אותם ב-FLoC.
מה המשמעות של זה – וכמה זה באמת ישמור על הפרטיות שלנו?

 

אנשים רוצים להבטיח שזהותם והמידע שלהם בטוח בזמן שהם גולשים באינטרנט. זו הסיבה ש-Chrome הציג את "ארגז החול של הפרטיות", ומשתפת כיום אודות ההתקדמות, בדרכם לחסל את קבצי העוגיות של צד שלישי על ידי החלפתם בחלופות פרטיות ראשונות, שפותחו לצד שותפים במערכת האקולוגית, שיעזרו למפרסמים ולמוציאים לאור להצליח, תוך הגנה על פרטיותם של אנשים הנעים ברחבי האינטרנט.

 

זה החל בשנה החולפת (2020), שגוגל החליטה להפתיע את העולם כולו כאשר הודיעה שתשים סוף לקבצי עוגיות בדפדפן כרום Cookies. גוגל היא האחראית הישירה – הרבה לפני פייסבוק, למהפכת הפרסום באמצעות טרגוט. גוגל היא זו שקבעה את הסטנדרט החדש של עולם הפרסום. כעת, נראה שגוגל מציבה ערכים של פרטיות בחזית – ומציגה אלטרנטיבה ראויה לטענת החברה. כתבה נדירה זו מספקת הצצה לפרויקט החדש של גוגל – FLoC.

 

אולי קשה לכם לדמיין כיצד פרסום באינטרנט יכול להיות רלוונטי ומדוד במדויק, ללא Cookie של צד שלישי. כאשר הוצעה לראשונה טכנולוגיית ארגז החול* של פרטיות לפרסום מבוסס אינטרסים (FLoC), בשנה שעברה, התחילו בגוגל ברעיון שקבוצות אנשים עם אינטרסים משותפים יוכלו להחליף פרטים מזהים. נסביר.

 

 FLoC זהו הקיצור של המונח: Federated Learning of Cohorts או אם תרצו לקרוא לזה בשם העברי – "לימוד קבוצות מאוחד". בגוגל טוענים שמדובר בחלופה ההוגנת לCookies, ההגיונית והטובה ביותר, שתאפשר גם פרטיות מקסימלית אצל המשתמשים וגם תאפשר למפרסמים ולעסקים לפרסם ולהגיע לקבוצות רלוונטיות.

 

לאחרונה שחררה גוגל נתונים חדשים המראים כיצד חידוש זה יכול לספק תוצאות יעילות כמעט כמו גישות מבוססות עוגיות. התקדמות טכנולוגית כמו FLoC, יחד עם מאמצים נוספים כמו: מדידה, הגנה מפני הונאות וטביעת אצבעות, הם העתיד של הפרסום באינטרנט – וארגז החול של פרטיות יניע את מוצרי האינטרנט של גוגל מחוץ לעולם העוגיות של צד שלישי – לעולם חדש של FLoC.

 

פרסום מבוסס עניין עם FLoC

למידה מאוחדת של קבוצות (FLoC) מציעה דרך חדשה לעסקים להגיע לאנשים עם תוכן ומודעות רלוונטיים על ידי קיבוץ קבוצות גדולות של אנשים עם תחומי עניין דומים. גישה זו מסתירה למעשה אנשים "בקהל" ומשתמשת בעיבוד במכשיר כדי לשמור על היסטוריית האינטרנט של האדם בדפדפן.

 

מאינדיבידואליות – לקבוצתיות

לפי גוגל, היסטוריית הגלישה שלכם לא תגיע לאף גורם, גם לא לגוגל. עד לרגעי השינוי הCookies אספו מידע על כל המשתמשים באופן אינדיבידואלי. קבצים אלה אפשרו לאתרים, למשל, לדעת מאיזה אתר אתם הגעתם ולאיזה עברתם. לעומת זאת ה-FLoC לא יחשוף אתכם באופן פרטי למפרסמים – גם לא לגוגל עצמה. 

 

ה-FLoC מבוסס קבוצה. הוא בעצם משייך היסטוריית גלישה של משתמש מסוים לקבוצה לה הרגלים דומים. בכל קבוצה יש משתמשים רבים (אלפים) עם היסטוריית גלישה דומה. הגישה משתנה – אתם יותר לא אינדיבידואל, אלא נטמעים בקבוצה גדולה בעלת מאפיינים דומים לכם. כמובן שהקבוצה איננה קבועה, יש אפשרות, כאשר אתם עוברים אתר, שתעברו גם קבוצה.

 

FLoC יעילה יותר בבניית קהלים

צוותי המודעות של גוגל בדקו את ה-FLoC. התוצאות מצביעות על כך שכאשר מדובר בהפקת קהלים מבוססי עניין, FLoC יכולה לספק חלופה יעילה אף יותר מעוגיות צד שלישי.

 

בדיקות ה-FLoC של גוגל בשוק מראות כי מפרסמים יכולים לצפות לראות לפחות 95% מההמרות לדולר שהוצא בהשוואה לפרסום מבוסס עוגיות. התוצאה הספציפית תלויה בכוחו של אלגוריתם באשכולות בו נעשה שימוש ב-FLoC ובסוג הקהל אליו מגיעים.

 

בגוגל מעודדים ממה שראו עד כה, ומהערך שהפתרון מציע למשתמשים, מו"לים ומפרסמים. Chrome מתכוונת להפוך קבוצות מבוססות FLoC לזמינות לבדיקה ציבורית באמצעות ניסויים עם המהדורה הבאה שלה, בציפייה להתחיל לבדוק קבוצות מבוססות FLoC עם מפרסמים ב-Google Ads ברבעון השני (בו אנו נמצאים). אם תרצו לצאת לדרך, תוכלו להפעיל סימולציות משלכם על בסיס העקרונות המתוארים במאמר זה.

 

יצירת קהל

ארגז החול של הפרטיות כולל גם הצעות לאופן שבו משווקים יכולים ליצור ולפרוס את הקהלים שלהם, ללא שימוש בעוגיות של צד שלישי. דוגמה אחת היא כאשר מפרסמים רוצים להגיע למבקרים קודמים באתר שלהם באמצעות שיווק מחדש (רימרקטינג).

 

מדידת המרה

Chrome הציעה מספר טכנולוגיות בתוך ארגז החול של הפרטיות שיאפשרו למשווקים ולשותפים העובדים מטעמם למדוד את ביצועי הקמפיין ללא קובצי cookie של צד שלישי. הצעות אלה מגנות על פרטיות הצרכן תוך תמיכה בדרישות מפתח של מפרסמים, כגון דיווח ברמת האירוע המאפשר למודלים של הצעות מחיר לזהות דפוסים בנתונים ודיווח ברמה מצטברת המספק מדידה מדויקת על פני קבוצות משתמשים.

 

על ידי שימוש בטכניקות של שמירת פרטיות כמו צבירת מידע, הוספת סאונד והגבלת כמות הנתונים הנשלחים מהמכשיר, ממשקי ה-API המוצעים מדווחים על המרות באופן שמגן על פרטיות המשתמשים.

 

גוגל על החלה את הבדיקות הנרחבות של FLoC באתרים בברזיל, אוסטרליה, הודו, יפן ומספר מדינות נוספות. גוגל בודקת את הקונספט עם אחוז קטן של משתמשים. מדובר עדיין על שלב יחסית ראשוני, כך שיש סיכוי שיעברו שינויים עד שיוטמע בכרום באופן סופי.

 

מילה שלנו: כל דבר חדש יש בו מידת מה של סיכון. נראה שהפלוק יסייע לבעלי עסקים ליצור קהל יעד, ומנגד יאבד את המידע האיכותי האינדיבידואלי של הקוקיס. בשורה התחתונה, עולם כמנהגו נוהג והשינוי לא עשוי להיות קיצוני.

 

*ארגז חול – בעולם הטכנולוגיה מונח זה מכוון לסביבת ניסוי מבודדת, שבה מנסים או בוחנים הליך או מוצר חדש.

 


אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
0
+1
0
+1
13
+1
0
+1
37
+1
0
+1
17

תגובות

  1. האם התחום שיווק שותפים הולך לפח?
    איך ינטרו החברות של מוצרים שאני משווק אחר הלקוחות שאני מביא וישלמו לי את העמלה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button