איך סודות השכנוע של בנימין נתניהו יכולים לסייע לחיים הכלכליים שלכם?

אנחנו יודעים שנתניהו הוא נושא שמעורר אמוציות, אבל לא משנה מה אתם חושבים על רה"מ, כולם חייבים להודות שמדובר באשף שכנוע בינלאומי • מהי הדבקה רגשית? איך משתמשים באמפתיה כדי לשכנע אחרים ? כיצד משלבים בין האינטרסים שלכם לאינטרסים של הצד השני? • בחרנו לעשות בשבילכם את השירות ולכתוב את השורות על יסודות השכנוע של רה"מ, שימנפו את חייכם הכלכליים

במיוחד בתחום השיווק הדיגיטלי יש המון מה ללמוד מבנימין נתניהו – בין אם אנחנו אוהבים את זה ובין אם לא, אנחנו מוכרים את עצמנו כל הזמן – בדייטים, בראיונות עבודה – ואפילו בשיחות עם מכרים. אם כבר אנחנו עושים את זה כל הזמן, אז למה לא להיות הכי טובים בזה? למה לא למצות את שיא הפוטנציאל של יכולות השכנוע שלכם? 

במאמר זה נלמד ממאסטר לשכנוע בקנה מידה בינלאומי, שכולכם מכירים. ראש הממשלה בנימין נתניהו. אין לנו עניין כמובן לדבר על פוליטיקה, אלא על טקטיקות ואסטרטגיות של האיש שהתחיל בתור שוטף כלים בזמן שהיה סטודנט בארצות הברית, המשיך כמוכר רהיטים ומשם טיפס לשמש בתור שגריר ישראל באו"ם, תפקיד הדורש כוח שכנוע ויצירת רושם רב – עד להגעתו למשרד האוצר ומשם עם הזמן לכס ראש הממשלה.

באחד מהתחקירים שנעשו על רה"מ נתניהו ב"כאן", סופר שבהיותו צעיר היה על נתניהו להתמודד עם ביקורת נגד ישראל. הוא חש לחוץ, מיוזע והתבלבל במילים. משם לקח את עצמו בידיים והלך לקורס למשחק, שמשלב יסודות של שפת גוף ו-NLP. משם החלה הפריצה המשמעותית של נתניהו בכל מה שקשור לרהיטות ויכולות שכנוע רמות.

 

תלמדו מנתניהו – אל תתביישו ללמוד!
עוד לפני שאנחנו לומדים שלוש יסודות גדולים בשכנוע בהם מרבה רה"מ להשתמש, אנו יכולים ללמוד מהסיפור הזה הוא שזו לא בושה ללמוד, גם אם השם שלך הוא בנימין נתניהו. נכון, בתום הלימודים לא כולכם תהפכו לבנימין נתניהו, אבל בתוך כל בן אדם מצוי פוטנציאל שכנוע בלתי ממומש, וכל בן אדם יכול ללמוד אלמנטים מסוימים של NLP ושפת גוף על מנת למקסם את כושר השכנוע שלו.


נתניהו הוא מאסטר בכריזמה ופרופ' בשכנוע. רה"מ משתמש במספר טקטיקות שכנוע. אחת מהן נקראת
"הדבקה רגשית". מדובר על תופעה פסיכולוגית אשר מתארת מצב בו רגשות של אדם אחד מעוררות באופן ישיר רגשות דומיננטיים באדם אחר. נתניהו משתמש באלמנט הזה על מנת להדביק אנשים ברגשות שלו ולהניע אותם לפעולה. לדוגמה, נאום מוכר של נתניהו באחת ממערכות הבחירות היתה: "אני חרד לארצי, אני חרד לביתי, אני חרד על הבנים שלי – ובשביל זה אני בא אליכם כדי שאתם תצאו מכאן עם אותה הנכונות להיאבק על העיקר".

 

הדבקה רגשית – לא באמצעות זיוף
קשה יהיה להעביר את שפת הגוף, אבל כשבנימין נתניהו אמר שהוא חרד – הקהל ראה את הפחד בעיניים שלו ונדבק בו. ברגע שנתניהו מדבר על הילד שלו, אנשים בקהל חושבים על הילדים שלהם. כשהם מרגישים את מה שנתניהו מרגיש, זה גורם להם להשתכנע ולהאמין למה שהוא אומר. 

לא ניתן לגרום להדבקה רגשית על ידי זיוף, אלא אם כן אתם נוכלים, ואין ברצוננו ללמד כאן נוכלות. אתם לא יכולים לגרום לאנשים להרגיש משהו שאתם לא באמת מרגישים. אתם לא יכולים לשכנע בלי להיות משוכנעים במה שאתם אומרים. לפני שאתם מנסים לשכנע אחרים, יש לבדוק עד כמה אתם משוכנעים בדברים שאתם בעצמכם אומרים.

למשל, אם אתם מעוניינים לבקש העלאה בשכר, אבל אתם לא באמת בטוחים שהיא כל כך מגיעה לכם, אין לכם הרבה סיכוי לקבל אותה. מנגד, אם אתם משוכנעים שמגיעה לכם העלאה בשכר, יש לכם סיכוי הרבה יותר גבוה לקבל אותה, זאת משום שאתם תדביקו את המנהל ברגשות שלכם והוא ירגיש שבאמת מגיעה לכם העלאה.

 

השכנוע מתחיל בעצמכם
מכאן, שכנוע מתחיל קודם כל בעצמכם. שווה להקדיש את הזמן לשאול את עצמכם שאלות די קשות כמו: "האם אני מאמין במה שאני אומר?", "למה אני מאמין בזה?", "מה אני מרגיש כשאני חושב על זה?". השאלות הללו יסייעו לכם להעמיק את השכנוע העצמי שלכם, וכך תצליחו להדביק אחרים ברגשות שלכם ולהניע אותם לפעולה.

טקטיקה נוספת נקראת "אמפתיה". היא השתקפה היטב בעימות טלוויזיוני בין שמעון פרס לבנימין נתניהו בתוכניתו של העיתונאי דן מרגלית לפני בחירות 1996, כאשר כל אחד קיבל 90 שניות להגיד את כל אשר על לבו, אמר נתניהו: "הדרך של מר פרס מביאה לנו לא שלום ולא ביטחון – היא מביאה לנו פחד. מחבלים מתפוצצים באוטובוסים. רבים מכם, האנשים שצופים בנו כעת, קמים בבוקר ושואלים את עצמם האם הפיגוע הבא יקרה היום". 

בניגוד לבנימין נתניהו, פרס דיבר לכיוונו של המנחה באמצעות אמירות כלליות, בעוד נתניהו דיבר ישירות אל הצופים בבית. נתניהו היה אמפטי, ולכן גם משכנע יותר. נתניהו התכונן לפני העימות החשוב ושאל את עצמו: "אל מי אני מדבר?", "מה חשוב לאנשים האלו?", "מה הם מרגישים?". השאלות הללו יסייעו לכם להבין את נקודת המבט הרגשית של הצד השני, להתחבר אליו ולהניע אותו לפעולה.

 

חיבור בין נקודות מבט
הטקטיקה השלישית היא שילוב בין נקודת המבט האישית שלו לנקודת המבט של הצד השני כדי להדגיש את האינטרסים המשותפים. מדובר בטקטיקה הכרחית לשכנוע. גם אם נשים שיחות של מנהיגי מדינות בצד, ונגיד שאתם בדרך לפגישה שנוגעת לשיתוף פעולה של העסק שלכם עם עסק שהוא קולגה בתחום שלכם, ונניח שמדובר בחיבור בו אתם מעוניינים, כנראה תדברו על האינטרסים המשותפים, ואיך כל עסק ישלים זה את זה מבלי להזיק אחד למשנהו. לא בטוח שהצד השני יבין מה האינטרסים המשותפים שלכם, אם לא תגידו להם את זה.

נתניהו נוהג לחבר בין האינטרס הישראלי לאינטרס העולמי. הוא נשאל על ידי עיתונאי אמריקני מול מפת העולם, "האם היית רוצה שישראל מלכתחילה לא הייתה ממוקמת כאן (במזרח התיכון), אלא באזור שקט, נניח ליד לוקסמבורג?". נתניהו השיב: "במקום ישראל היית יכול להציב את בלגיה, והתוצאות היו אותן התוצאות (הכוונה לטרור ורצח מצד הערבים), זאת משום שהם (האסלאם הקיצוני) לא מעוניינים בשום נוכחות מערבית כאן, ולמען האמת, הם לא רוצים שום נוכחות מערבית גם שם (באזור של לוקסמבורג או בכל מקום אחר בעולם)".

הבעיה שלי היא הבעיה שלך, והצורך שלי הוא הצורך שלך
כאשר נתניהו הופך את נושא הטרור הערבי-מוסלמי לבעיה של כל העולם, הוא מצליח לשכנע את כל העולם להצטרף לישראל ולנקוט פעולות נגד הטרור. הוא לא מדבר רק על האינטרסים הישראליים כדי לבקש את הבקשות מנקודת המבט שלנו, הוא משלב את נקודת המבט הישראלית עם זו העולמית על ידי הדגשת האויב המשותף, ומראה למדינות העולם איך העזרה לישראל משרתת גם את האינטרסים שלהם.

מכאן, כאשר אתם מעוניינים לשכנע אדם ולהניע אותו לפעולה כמו בנימין נתניהו, עליכם להציג לו את מפגש האינטרסים ביניכם. אם נחזור לדוגמא של העלאה בשכר שדיברנו עליה קודם לכן, נסביר לבוס איך העלאת השכר תשרת את האינטרסים של המעסיק. אתם יכולים להדגיש איך תרמתם עד כה לרווחיות של המעסיק – ולפרט איך אתם מתכננים להרחיב את הפעילות שלכם כדי לשרת עוד יותר טוב את המעסיק – לחסוך או לייצר עבורו עוד כסף. אתם משלבים בין נקודת המבט שלכם לזו של המעסיק – ויוצרים מכנה משותף.

בנימין נתניהו, שהפך ממגמגם בצעירותו למנהיג בינלאומי מהמשפיעים בעולם, מנהיג המדינה המורכבת ביותר, מנהיג המעצמה השמינית בגודלה בעולם בשילוב של כוח כלכלי, ביטחוני ודיפלומטי. נתניהו למד איך לשכנע מיליוני אנשים. אבל מי אמר שלא בכל מאיתנו אחד מצוי "נתניהו קטן"?! 

וזה מה שאנחנו מציעים לכם. לפתח את הגבר גבר המשכנע שבתוכם, או לחלופין להעצים את האישה החזקה בעלת כושר השכנוע המטורף שנמצאת בתוכך. לשכנע אחרים – כמעט בכל מה שאתם רוצים.

אנחנו מציעים לכם ללמוד איך לשכנע את הלא משוכנעים ולמכור להמונים, ובכך למנף את העסק האינטרנטי שלכם ואת התקשורת עם הסובבים אתכם באמצעות קורס NLP. תניעו את כושר השכנוע שלכם לגבהים שמעולם לא הכרתם, כי תהליך מכירה מוצלח מונע באופן ישיר מיכולותיו האישיות של המשווק. זה בדיוק מה שיאפשר לך לייצר סכומי עתק במהירות מפחידה.

למדריך להשתלטות מוחית – Spooky NLP, היכנסו לכאן:
https://elgortacademy.com/p/spooky-nlp

אם ברצונכם לקבל הדרכות עסקיות נוספות כאלה, היישר לתיבת הדואר הנכנס שלכם, הירשם לניוזלטר שלנו כאן למטה. 📫

מה אתם חושבים על המאמר?
+1
15
+1
13
+1
12
+1
4
+1
42
+1
6
+1
14

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button